5 cardio-oefeningen die meer calorieën verbranden dan hardlopen

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

Als de gedachte om tijd op de loopband door te brengen je met angst vervult, hebben we goed nieuws: hardlopen is niet de enige vorm van cardio die vet verbrandt en calorieën verbrandt. Vaak favoriet omdat het gemakkelijk toegankelijk en relatief goedkoop is, zal de gemiddelde persoon branden tussen 85 en 140 calorieën per mijl , of tussen 280 en 520 calorieën per 30 minuten hardlopen.

Dat gezegd hebbende, als je niet kunt rennen vanwege een blessure, of het gewoon niet leuk vindt, zijn er tal van andere vormen van cardio die net zo, zo niet effectiever zijn, volgens Dan Harris, een personal trainer bij Ebikes Direct . Dus pak je fitnesstracker , graaf je uit springtouw en maak je klaar om te zweten.

De cardio-oefeningen die meer calorieën verbranden dan hardlopen

Heb je een hekel aan hardlopen? Voeg in plaats daarvan deze geweldige cardio-oefeningen toe aan je routine.

galaxy buds plus vs pro

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

1. HIIT-training - tot 450 calorieën in 30 minuten

  • Black Friday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Intervaltraining met hoge intensiteit, of HIIT zoals het vaak wordt genoemd, is een reeks korte uitbarstingen van oefeningen, gevolgd door een rustperiode. Een typische HIIT-workout bestaat uit burpees, hoge knieën, medicine ball slams en bergbeklimmers.

Omdat uw hartslag tijdens de hele duur voortdurend stijgt en daalt, is de calorieverbranding vaak hoog. Tenzij je in een Barry's-les zit, zal je, wanneer je gaat hardlopen, meestal in een constant tempo blijven bewegen, waardoor je hartslag relatief stabiel blijft en daarom minder calorieën verbrandt.

wanneer is de ps5 gevallen?

Wat meer is, een groot deel van het verbranden van calorieën is het overtollige zuurstofverbruik van het lichaam na de training, of EPOC. EPOC heeft betrekking op het aantal calorieën dat het lichaam na de training verbrandt terwijl het probeert de veroorzaakte slijtage te genezen. Omdat HIIT van nature een zeer hoge impact heeft, is de calorieverbranding na de training vaak hoog. Hier is onze gids voor de beste HIIT-workouts voor beginners die je thuis kunt doen.

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

2. Fietsen - tot 600 calorieën per 60 minuten

Als hardlopen te veel invloed heeft op uw gewrichten, is fietsen een andere geweldige manier om calorieën te verbranden. Terwijl een rustige fietstocht door het park waarschijnlijk ongeveer 364 calorieën per uur verbrandt, kan een intensieve spin-klasse tot 600 calorieën per uur verbranden.

Fietsen heeft een veel lagere impact op je gewrichten, waardoor je vaak langer door kunt gaan. Een studie uit 2014, uitgevoerd door de Universiteit van North Carolina, vergeleek competitieve fietsers en hardlopers die drie dagen lang twee en een half uur trainen. Uit de studie bleek dat hardlopers 87% meer spierpijn en 133% meer spierschade hadden gedurende een herstelperiode van 48 uur in vergelijking met fietsers. Bekijk onze keuzes voor de beste hometrainers .

  • We hebben de Peloton Bike geprobeerd, dit is wat er gebeurde?

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

3. Trampolinespringen - tot 1000 calorieën per 60 minuten

Je hebt misschien niet op een trampoline gestaan ​​sinds je een kind was, maar slechts tien minuten stuiteren kan evenveel vet verbranden als 30 minuten hardlopen. Mannen verbranden gemiddeld 12,4 calorieën per minuut bij het springen op een trampoline en vrouwen 9,4. Onderzoek uitgevoerd door Nasa wees ook uit dat trampolinespringen meer bot- en spiermassa kan opbouwen dan hardlopen, vanwege de toename van de G-kracht terwijl je stuitert.

Laten we het hebben over techniek voordat je eropuit gaat om een ​​trampoline te kopen. Om uw calorieverbranding te optimaliseren, raadt Harris u aan op de bal van uw voeten te blijven, naar voren te leunen en de knieën te buigen. Stuiter diep in de trampoline en knijp in de kern. Dit zorgt ervoor dat alle spieren in het lichaam worden gebruikt.

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

welke mobiele telefoons zijn waterdicht?

4. Indoor roeien - tot 662 calorieën per 60 minuten

Indoor roeien is hard op weg een van de meest populaire manieren te worden om te trainen in de sportschool en thuis, met merken als Peloton zou volgens geruchten een roeier toevoegen aan hun collectie. Het is geweldig voor mensen die de hele dag zitten, omdat het hen dwingt om tijdens het hardlopen met een rechte rug te zitten. (Hier zijn de beste oefeningen als je de hele dag zit ). Plus, als je techniek goed is, kan het ook een full-body workout zijn, aangezien roeien gericht is op de hamstrings, bilspieren, quads, core, lats, schouders, rug, triceps en biceps. Het heeft ook een lagere impact dan wanneer u gaat hardlopen.

Als een uur zitten op een indoorroeier net zo hels klinkt als ploeteren op de loopband, probeer dan lid te worden van je plaatselijke roeivereniging.

(Afbeelding tegoed: Shutterstock)

5. Springtouw - tot 375 calorieën per 30 minuten

Nog een oefening die je misschien niet meer hebt geoefend sinds je op het schoolplein was, overslaan is een geweldige manier om de coördinatie, het evenwicht, het uithoudingsvermogen en de bloedsomloop te stimuleren. Dankzij de recente TikTok-trend overslaan, investeren meer van ons in een van de beste springtouwen , of het toevoegen van een gewogen springtouw voor een intensievere training.

Overslaan verbrandt 30% meer calorieën dan hardlopen, maar als 30 minuten overslaan te uitdagend klinkt, raadt Harris aan om het te mixen als onderdeel van een HIIT- of circuitroutine.

track stimulus check telefoonnummer

Het is belangrijk op te merken dat sporten veel meer is dan calorieën verbranden of afvallen. Lichaamsbeweging maakt endorfines vrij die uw humeur verbeteren, een betere slaap bevorderen, gezondheidsproblemen kunnen helpen comprimeren en een positieve invloed hebben op uw geestelijke gezondheid. Om ervoor te zorgen dat een trainingsroutine blijft hangen, moet je ervan genieten, dus als je de voorkeur geeft aan wandelen, yoga of pilates boven een van de hierboven genoemde oefeningen, is dat ook goed!

Word gezond en in vorm met onze andere handleidingen voor fitnessapparatuur:

Wearables
Beste smartwatches | Best lopende horloges | Beste Garmin-horloges | Beste sporthorloges | Beste fitnesstrackers | Beste goedkope fitnesstrackers | Beste Fitbit | Beste goedkope hardloopkoptelefoon | Beste hardloopkoptelefoon

Advertentie

Trainingsapparatuur
Beste hometrainers | Beste Peloton-alternatieven | Beste loopbanden | Beste verstelbare dumbbells | Beste fitnessapparatuur voor thuis | Beste schuimrollers | Beste yogamatten | Best gewogen springtouwen | Beste slimme weegschalen | Beste schoenen voor Peloton en indoor cycling | Beste waterflessen | Beste eiwitshakes | Tonaal versus spiegel

Apps en oefeningen
Beste workout-apps | Beste hardloop-apps | Beste 10 minuten ab workout | Hoe buikvet te verliezen | Beste tabata-workouts | Beste trainingen van 30 minuten | Beste HIIT-workouts voor beginners

De beste hometrainers-deals van vandaagBlack Friday Sale eindigt overeenentwintiguur22minuten55droogLage voorraad Verlaagde prijs Exerpeutic Opvouwbare Magnetische... Amazone Prime $ 199,99 $ 125,50 Visie Korting XTERRA Fitness FB150 Opvouwbare... Walmart $ 179 $ 129,99 Visie Marcy Ligfiets Hometrainer DICK'S Sportartikelen $ 249,99 Visie Bekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen