
Krediet: Scott Barbour/Getty Images
In de afgelopen jaren heeft Apple zijn toewijding aan privacy tot een uniek verkoopargument gemaakt en zijn best gedaan om iPhone-klanten gerust te stellen dat zijn gegevens veilig zijn voor nieuwsgierige blikken.
Hoewel dit standpunt enigszins is ondermijnd door de recente controverse over het scannen van foto's voor afbeeldingen van kindermisbruik (die vertraging heeft opgelopen), is een analist van mening dat de schijnbare toewijding van het bedrijf aan privacy een ander langetermijndoel kan verhullen: meedoen aan het internetadvertentiespel dat zowel Facebook als Google het leeuwendeel van hun respectieve inkomsten oplevert.
draadloze oordopjes om te sporten
- Alles wat u moet weten over iOS 15
- iPhone versus Android : Wat is beter voor u?
- Cyber Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!
We beschouwen (de privacywijzigingen) als een teken dat Apple misschien wil concurreren in wereldwijde advertenties, zei RBC-analist Bran Erickson in een klantnota gezien door Reuters . De ‘privacywijzigingen’ verwijzen naar: Transparantie van app-tracking (ATT), een update voor iOS 14.5 waarmee iPhone-bezitters het volgen van gebruikers kunnen blokkeren.
wifi digitale fotolijst beoordelingen
Het bedrijf kan gegevensprivacy als dekking gebruiken terwijl het achter de schermen investeert in een zoekalgoritme, vervolgde Erickson, schijnbaar verwijzend naar een Apple-alternatief voor Google en Bing.
Apple Search - echt?
Het idee dat Apple zou overwegen om Google uit te dagen, klinkt misschien een beetje vergezocht, en het is niet de enige interpretatie van de privacymaatregelen van het bedrijf. Reuters merkt inderdaad op dat terwijl een ander bedrijf, Evercore ISI-analisten, het erover eens waren dat het belemmeren van reclame van derden Apple een voorsprong zou geven in de reclamewereld, ATT bedoeld was voor de privacy van gebruikers, niet voor het genereren van inkomsten.
Het creëren van een zoekmachine die net zo goed werkt als de algoritmen van Google is veel werk, en zelfs goed gefinancierde rivalen hebben moeite om significante vooruitgang te boeken. Alleen deze week was het meldde dat de meest gezochte term op Microsoft's Bing Google was .
En de eerdere pogingen van Apple om het grondgebied van Google te betreden, zijn niet altijd soepel verlopen, zoals iedereen die zich de begindagen van Apple Maps herinnert, zal het beamen .
Samsung Z Fold 3 recensie
Dan is er het feit dat Google betaalt Apple naar schatting $ 15 miljard per jaar om de standaardzoekmachine op de iPhones van het bedrijf te zijn . Het maken van een eigen zoekmachine zou een einde maken aan dit gemakkelijke geld dat Apple elk jaar binnenhaalt door de status-quo te handhaven.
De keerzijde is natuurlijk dat als Google het zich kan veroorloven om $ 15 miljard per jaar te betalen voor het privilege, de standaardzoekmachine op de iPhone ontzettend veel waard moet zijn voor het bedrijf. Apple zou kunnen besluiten dat het wil weten hoeveel meer het zou kunnen verdienen als het de tussenpersoon zou uitschakelen. Of privacybewuste iPhone-gebruikers ervoor zouden staan, is echter een andere zaak.





