Cyberpunk 2077 review: waar moet ik beginnen?

Voor

  • Alles over Jackie Wells
  • Toont belofte
  • Braindance speurwerk is gaaf

Tegen

  • Buggy als iedereen eruit komt
  • Crasht veel
  • Verhaal duurt even voordat het op gang komt
  • Het maken van personages is niet zo compleet als het denkt

Pluspunten

  • +Alles over Jackie Wells
  • +Toont belofte
  • +Braindance speurwerk is gaaf

nadelen

  • -Buggy als iedereen eruit komt
  • -Crasht veel
  • -Verhaal duurt even voordat het op gang komt
  • -Het maken van personages is niet zo compleet als het denkt

Ik bood aan om onze Cyberpunk 2077-recensie te schrijven omdat ik nog nooit een van de games van ontwikkelaar CD Projekt had gespeeld - en ik was benieuwd waar al die hype over ging. Ja, ik heb The Witcher 3 overgeslagen (ik heb zelden genoten van zwaarden en magische games buiten de Zelda-franchise), maar de met neon doordrenkte futuristische glorie van Cyberpunk 2077 en de belofte van Keanu Reeves lokten me naar binnen.

Vandaag ben ik een week bezig met Cyberpunk 2077 en ik wou dat ik die week terug kon krijgen. Zoals het er nu uitziet, ben ik bijna klaar met het hoofdverhaal, en dat heeft me genoeg momenten gegeven om te geloven dat ik het eerlijk beoordeel.

  • Cyber ​​Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

In die week heb ik behoorlijk wat hilarische buggy-momenten gekregen, onverklaarbare crashes en zelfs verrast door hoe kort het hoofdverhaal is. Ik heb genoeg over de game geleerd om een ​​redelijk nuttige set Cyberpunk 2077-tips en -trucs te schrijven.



Oh, en om dit vroeg uit de weg te ruimen: ik speelde Cyberpunk 2077 op een Xbox One X, die ik heb gekozen omdat het de enige 4K-console is die ik heb (het is nog steeds zo moeilijk om een ​​PS5 of Xbox Series X te krijgen), en omdat Ik heb geen game-pc. Ik hoor dat de game beter draait op misleidende pc's en de nieuwe consoles, maar ik ben van mening dat je alleen games moet uitbrengen op consoles waarop ze goed werken.

appel m1 versus intel i7

Cyberpunk 2077 review: releasedatums en de daaruit voortvloeiende chaos

Terwijl Cyberpunk 2077 op 10 december uitkwam voor de pc, PS4, Xbox One en Stadia (PS5 en Xbox Series X en S kunnen de game ook draaien), Sony heeft Cyberpunk verwijderd uit de PlayStation Store op donderdag 17 december. Waarom? Nou, het werkt echt slecht op de PS4. Een betaler beweerde zelfs dat het hun PS4 had gemetseld.

Nu meer dan zes maanden sinds de release en Cyberpunk 2077 komt eindelijk terug naar de PlayStation Store , vanaf 21 juni. Sony raadt je echter aan om Cyberpunk 2077 op een PS4 Pro en PS5 te spelen om prestatieproblemen te voorkomen.

Cyberpunk 2077 was aantoonbaar voorbestemd voor een moeilijke start voor enige tijd voorafgaand aan de release. CD Projekt had de game oorspronkelijk gepland voor 16 april 2020. Daarna werd het teruggeduwd naar 17 september en vervolgens 19 november. Onderweg kwamen leidinggevenden van CD Projekt beloofd dat ontwikkelaars niet zouden lijden onder de lange werkuren die gewoonlijk 'crunch' worden genoemd. Privé zeiden de leidinggevenden naar verluidt: crunch was nodig . Het bedrijf zelfs toegelaten het besteedde niet genoeg tijd aan de PS4- en Xbox One-versies.

Bekijk meer

Maar het bleek dat 8 maanden extra ontwikkeltijd niet genoeg was. De game raakte de grond met een buggy, met een nieuwe rimpel in zijn chaos: de beelden die werden gebruikt voor de hersendanssequenties epileptische aanvallen veroorzaakt , en Game Informer meldde dat de game gebruikmaakt van knipperende lampjes 'net zoals het apparaat dat neurologen in het echte leven gebruiken om een ​​aanval uit te lokken wanneer ze er een moeten activeren voor diagnosedoeleinden'. Een update heeft een waarschuwing toegevoegd.

Toen werd het erger. Het bedrijf verontschuldigde zich vervolgens voor de slechte prestaties van de game - #Cyberpunk2077Bugs is een leuke hashtag om wat tijd aan door te brengen - en vertelde gamers dat restituties mogelijk zouden zijn, behalve Sony heeft restitutieverzoeken afgewezen . Toen haalde Sony de game uit de virtuele schappen, zoals eerder uitgelegd.

Cyberpunk 2077 recensie: Verhaal

Jij en Jackie, opgesloten in de kastKrediet: CD Projekt Red

Oké, dat allemaal uit de weg, laten we het hebben over het spel zelf. Als het soepel beweegt, zit je in het aangepaste lichaam van V, een nietsnut die terug is verhuisd naar Night City, die naar huis is teruggekeerd om glorie te zoeken.

Surface Pro of iPad Pro

Niet voor de wervelingen (Eurodollars zijn de valuta van het spel), V wil herinnerd worden. Hij raakt bevriend met een andere crimineel, de grote kolossale teddybeer van een man Jackie Wells (Jason Hightower), en het paar wordt een kracht waarmee rekening moet worden gehouden.

Het is op deze momenten waarop je Jackie's kwetsbaarheid ziet - zijn knie trilt een beetje als je informatie krijgt over de grote missie die je berucht gaat maken - dat Cyberpunk echt emotioneel met me omging.

En op deze momenten, wanneer je bevriend raakt met Jackie en het stukje kwetsbaarheid van de grote man ziet - zijn knie trilt een beetje als je informatie krijgt over de grote missie die je berucht gaat maken - dat Cyberpunk echt met mij bezig was emotioneel. Jouw grote taak is om een ​​beetje technologie van de Arasaka Corporation te stelen, en je mag daarbij een beetje futuristische detective spelen, terwijl je door 'hersendansen'-herinneringen scant die op chips zijn vastgelegd.

Misschien kan deze muurlopende robot de Cyberpunk 2077-bugs oplossenKrediet: CD Projekt Red

Natuurlijk gaat die grote missie heel erg mis. Ik zal proberen dit spoilervrij te houden, maar uiteindelijk merk je dat je brein overspoeld wordt door een andere identiteit. Johnny Silverhand (Keanu Reeves) is een muzikant/terrorist die zijn eigen chaos heeft doorgemaakt met het bedrijf Arasaka. En dan wordt de grote missie van de game onthuld: je moet deze digitale versie van Silverhand uit je hoofd krijgen voordat je eraan doodgaat.

Buiten de momenten met Jackie resoneerde weinig in het hoofdverhaal van de game me. Dit kan zijn omdat de game (op een Xbox One) verre van meeslepend was, maar het is alleen door andere personages, zoals BD-maestro Judy (Carla Tassara) en de rebelse Panam (Emily Woo Zeller) die Cyberpunk 2077 verbond. Daarom heb ik grote uren van het spel doorgebracht met wachten tot een van deze personages weer opduikt.

Judy is een van de betere personages in Cyberpunk 2077.Krediet: CD Projekt Red

Het stemwerk van Hightower en Tassara is uitzonderlijk, en droeg veel van het gewicht om die personages meer dimensionaal te maken, hoewel ik ze de eer moet geven voor de kwaliteit van de nerveuze blikken van Jackie wanneer je vastzit in een Arasaka penthouse-toren Kamer.

V, op zichzelf, is zo'n leeg vat dat het redden van hen niet echt veel voor me deed. Je kunt je achtergrondverhaal en je voornaamwoorden kiezen (hoewel het spel er niet in slaagt een niet-binaire optie te bieden), maar ik kon geen manier vinden om om V te geven.

Maak kennis met Panam.Krediet: CD Projekt Red

Cyberpunk 2077 review: gameplay

Als ik zou moeten beschrijven hoe het is om Cyberpunk 2077 te spelen, zou ik zeggen 'Grand Theft Auto, maar dan in de toekomst'. Je loopt of rijdt door de razend drukke Night City en krijgt dan missies (veel te veel missies, zou men kunnen zeggen). Je wordt in feite verteld om te doden, te stelen of met iemand anders te praten, enzovoort. Er is ook een wereld van technologie die moet worden gehackt, dus je kunt beveiligingscamera's, automaten, tv's en meer uitschakelen of ermee spelen. Dit knutselen is leuk en opent een aantal creatieve opties.

maak een gmail e-mailaccount aan

Als ik zou moeten beschrijven hoe het is om Cyberpunk 2077 te spelen, zou ik zeggen 'Grand Theft Auto, maar dan in de toekomst'.

Navigeren door de 'braindance'-videoclips is het grote nieuwe plezier in Cyberpunk 2077. Als je eenmaal hebt ingeplugd, kun je terugspoelen, vooruitspoelen en door drie lagen springen, één voor visuals, een andere voor thermische handtekeningen en een andere voor audio. Daar vind je aanwijzingen, en het is best netjes.

Met Cyberpunk 2077 kun je detective spelen bij het bewerken van hersendansen.Krediet: CD Projekt Red

Ik heb de moeilijkheidsgraad Normaal voor het spel gekozen omdat ik altijd wil zien wat de makers denken dat de moeilijkheidsgraad bij de basislijn zou moeten zijn. Het blijkt dat Normaal in Cyberpunk nogal eenvoudig is. De vijandelijke AI is opmerkelijk onintelligent en laat me wegkomen met slordig spel links en rechts, en dit merkte ik het meest toen ik probeerde onopvallend te zijn. Het duurt even voordat vijanden je echt opmerken - er verschijnt een meter met een oogbol om te laten zien hoe lang ze erover doen - en je kunt wegrennen of om ze heen rennen (terwijl je nog steeds in de buurt bent) om de meter te verlagen. Metal Gear Solid is dit niet.

Boss-gevechten kunnen frustrerend eindeloos of verrassend kort zijn, dus Cyberpunk 2077 slaagt er in dat opzicht niet in om de juiste balans te vinden. Ik haalde bijvoorbeeld een mechrijdende Arasaka-medewerker neer met een granaat en een schot van een pistool, terwijl de voorhamer zwaaiende Sasquatch (die de Animals-bende leidt) ongeveer 25 hoofdschoten nam met een behoorlijk fatsoenlijk jachtgeweer. En ze droeg niet eens een hoofdpantser.

De vijanden van Cyberpunk 2077 zijn meer intimiderend dan uitdagend, althans op de moeilijkheidsgraad Normaal.Krediet: CD Projekt Red

Er moet nog veel gebeuren om je personage aan te passen voor meer gevechten en technische efficiëntie, met upgrades voor je armen, benen, immuunsysteem en meer. Maar ik heb het gewoon overgeslagen omdat ik nooit de behoefte voelde. Als de AI slimmer was geweest, of de hoofdmissies van de game veeleisender, had het allemaal misschien zin gehad.

Karakteraanpassing voelt op zijn best hol aan. Als je mannelijke geslachtsdelen kiest, kun je beslissen of je besneden bent of niet, en dat is goed voor een lach of een glitch, afhankelijk van je ervaring, maar het bovengenoemde gebrek aan een niet-binaire optie wrijft me de verkeerde kant op - en herinnert me eraan van de argumenten dat de release van de game (en sommige van de in-game advertenties) waren doorzeefd met transfobie .

Oh, en als je een haaroptie kiest, zie je het misschien niet als je jezelf onvermijdelijk in de spiegel kijkt: er is een probleem waarbij het dragen van hoofddeksels inclusief een bivakmuts je kaal kan maken.

V heeft haar in mijn spel. Het dragen van een bivakmuts maakt hem kaal in de spiegel.Krediet: CD Projekt Red

Cyberpunk 2077 review: Prestaties

Als je op een high-end pc met een machtige GPU of een next-gen console werkt, kun je Night City en zijn missies ervaren zoals het bedoeld was. Maar hoe mooi de stad er op foto's ook uitziet (of vanuit auto's terwijl je door de stad wordt gereden), de game die ik speelde verliep niet al te vroeg en vaak soepel, en dit verpestte elke kans die ik had op onderdompeling. Aan het eind van de dag voelde de Cyberpunk 2077 die ik speelde meer als voer voor YouTuber videogame dunkey (die de spot drijft met met glitch gevulde spellen) dan de vermoedelijke Game of the Year-genomineerde die het op de markt bracht.

Toen ik dat restaurant tegenkwam om Takemura te ontmoeten, bevroor het spel en crashte. Een andere crash vond plaats nadat ik een videoclip van gameplay aan het opslaan was. Ik zou kunnen doorgaan, maar ik wil je tijd niet verspillen - dat is de taak van Cyberpunk 2077.

Dat begint met de kleine dingen, zoals het spel dat bevroor toen ik in een heel vroege scène door een bar liep. En gewoon door je omgeving te observeren, zul je zien dat de middelen met een lage resolutie in het spel worden gebruikt, zoals een machine waarin je nieuwe oogbal wordt geplaatst door Ripperdoc Viktor Vector, of de pizza op de tafel in het restaurant waar je afspreekt met Goro Takemura.

xbox series x headset beoordeling

Als deze persoon zou schreeuwen 'Ik kan mijn benen niet voelen', zou ik de glitch een beetje grappiger vindenKrediet: CD Projekt Red

De grote, brede, mooie wereld van Cyberpunk 2077 valt echt uit elkaar als je er met teveel opwinding naar kijkt. Met name als je hard door de stad rent of rijdt, zie je de framerate van de game langzaam dalen, en het kan het best worden omschreven als visueel onaantrekkelijk. En het wordt erger.

Toen ik dat restaurant tegenkwam om Takemura te ontmoeten, bevroor het spel en crashte. Een andere crash vond plaats nadat ik een videoclip van gameplay aan het opslaan was en toen terugkeerde om de game te spelen - die moest opstarten. Blijkbaar zonk het gewoon op de achtergrond. Ik zou kunnen doorgaan, maar ik wil je tijd niet verspillen - dat is de taak van Cyberpunk 2077.

Bekijk meer

Als je kunt genieten van glitches en bugs als een absurdistische kunst, dan zou je misschien Cyberpunk 2077 moeten spelen. Ik heb veel gelachen om de grootste mislukkingen van de game, zoals toen ik uit een auto sprong om drones neer te schieten, alleen om het jachtgeweer dat ik aan het afvuren was, wordt niet echt op het scherm weergegeven. Of toen ik met Panam naar een ontmoeting reed, maar in plaats van naast haar te zitten, zat ik in haar en zag ik haar ogen van binnenuit, evenals haar haar.

De meest komische van alle momenten waren proberen in te breken in een hut door het raam, alleen voor dat raamkozijn om V honderden meters naar achteren te duwen, alsof het een schietstoel is. En dit zijn geen geïsoleerde incidenten, ik heb beelden gezien van anderen die ze online tegenkwamen.

Cyberpunk 2077 review: oordeel

Nu ik mijn Cyberpunk 2077-recensie heb afgerond, ben ik klaar om te schreeuwen: 'Ik ben vrij!' Hoewel de masochist in mij overweegt meer tijd te besteden aan het afmaken van het hoofdverhaal (er zijn meerdere eindes, daarom lees ik de samenvattingen misschien gewoon online), ben ik blij dat ik klaar ben met dit spel. Als je erover nadenkt om het te kopen (als je het zelfs kunt kopen), is mijn beste advies om het een tijdje uit te stellen.

Uiteindelijk heb ik medelijden met de ingenieurs en ontwikkelaars die hebben gewerkt om Cyberpunk 2077 in deze werkende staat te krijgen. De game krijgt in januari en februari 2021 grote updates voor het oplossen van bugs, en ik kan me niet voorstellen hoe weinig persoonlijke tijd er deze feestdagen voor die werknemers overblijft.

Zijn blik zegt alles.Krediet: CD Projekt Red

Iedereen met enige macht bij CD Projekt had deze game op een PS4 en Xbox One moeten testen om te zien hoe de overgrote meerderheid van gamers het waarschijnlijk zou spelen (schaarste van PS5 en Xbox Series X was net zo voorspelbaar als alles in 2020). Het naar 2021 pushen was misschien slecht voor het bedrijf, maar het niet pushen van de game heeft de reputatie van CD Projekt in astronomische mate geschaad.

Op glimmende momenten zag zelfs ik de Cyberpunk 2077 die CD Projekt me wilde laten zien. Maar in een van de meest emotionele scènes van het spel, werd ik door een van de meer absurde glitches uit het moment gerukt, en het zijn dergelijke problemen waardoor ik niemand kan vertellen hier $ 60 aan uit te geven, tenzij het voor de lulz is.

De beste Cyberpunk 2077-deals van vandaag 92 Walmart-klantenrecensies Black Friday Sale eindigt over04uur52minuten47droog Cyberpunk 2077 Amazone $ 0,99 Visie Cyberpunk 2077, Warner Bros,... Walmart $ 49,94 $ 26,99 Visie Korting Cyberpunk 2077 Standaard... Beste koop $ 29,99 Visie Bekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen