
(Afbeelding tegoed: Tesla)
Tesla is veel dingen, maar het is zeker geen mislukking. Het is het bedrijf dat bewees dat elektrische auto's cool kunnen zijn, en niet de waardeloze, vreselijk uitziende elektrische autofabrikanten waren die eerder werden gepompt.
Maar hoe zit het met de bijna te futuristische? Tesla Cybertruck ? Elon Musk, CEO van Tesla, die er niet om bekend staat dat hij willekeurige gedachten voor zichzelf houdt, heeft toegegeven dat er een kans is dat de elektrische truck zou kunnen floppen, maar het maakt hem niet echt uit of dat zo is. Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurt?
- Alles wat je moet weten over de Tesla Cybertruck
- Dit zijn de beste elektrische auto's die je nu kunt kopen
- Black Friday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!
- Tesla Cybertruck vs Ford F-150 Lightning : Wat is het verschil?
Het valt niet te ontkennen dat de Cybertruck een raar uitziende auto is. Het ontwerp is vrij uniek, zelfs onder Tesla's. Het is hoekig, hoekig en het soort auto dat niet zou misstaan in een PS1-tijdperk Cyberpunk-game. En Musk gaf op Twitter toe dat dit misschien niet in het voordeel van de Cybertruck werkt.
Bekijk meerEerlijk gezegd is er altijd een kans dat Cybertruck flopt, omdat het zo anders is dan al het andere. Het kan me niet schelen. Ik hou er zo veel van, zelfs als anderen dat niet doen. Andere vrachtwagens zien eruit als kopieën van hetzelfde, maar Cybertruck lijkt gemaakt te zijn door buitenaardse wezens uit de toekomst. 15 juli 2021
Ik ben het er niet mee eens dat de Cybertruck eruitziet alsof hij is gemaakt door buitenaardse wezens uit de toekomst. In feite lijkt het meer op iets dat voortkwam uit een koortsdroom die Musk had na te veel Deus Ex te hebben gespeeld. Maar over één ding heeft hij gelijk: het lijkt in niets op de andere elektrische auto's die op de markt komen. En er zijn veel elektrische vrachtwagens onderweg.
De concurrentie zal hevig zijn
De Cybertruck heeft zeker zijn werk voor de boeg. Het is een van de vele elektrische trucks die onderweg zijn, waaronder de GMC Hummer EV, de Ford F-150 Verlichting , de Rivian R1T en meer.
En die trucks zien er allemaal uit als jouw typische idee van hoe een moderne truck eruit zou moeten zien. Musk zegt dat ze er allemaal hetzelfde uitzien, maar daar is waarschijnlijk een reden voor. Amerika houdt tenslotte van vrachtwagens. Het is bewezen dat met de decennialange dominantie van Ford's F-Series, en het feit dat de top drie best verkochte auto's van 2021 (tot nu toe) zijn allemaal een soort vrachtwagen .
Het is volkomen begrijpelijk waarom fabrikanten van elektrische vrachtwagens van de toekomst zouden vasthouden aan het soort ontwerp dat heeft bewezen te werken. Hoewel het ook de Cybertruck, die meer een auto-achtige uitstraling heeft, een kans geeft om zich te onderscheiden van de rest. En opvallen kan genoeg zijn om lang genoeg belangstelling te wekken voor potentiële kopers om te zien wat de Cybertruck daadwerkelijk te bieden heeft
Zolang ze maar de video ontwijken waarin Musk probeerde aan te tonen hoe veilig en onverwoestbaar de Cybertruck was, alleen dat het raam herhaaldelijk werd ingeslagen door een metalen bal.
De Cybertruck heeft veel meer te bieden dan een rare look
Tesla's zijn altijd al een modestatement geweest. Het is tenslotte een van de redenen waarom ze zo populair zijn geworden. Ja, de auto's zijn praktisch, vooral als het gaat om een enkel laadbereik, maar de praktische bruikbaarheid gaat maar zo ver.
Tesla wist naam te maken door eindelijk elektrische auto's wenselijk te maken. Niet alleen waren de eerste Tesla's in staat om mensen de kans te geven om de benzinetank over te slaan zonder concessies te doen aan de prestaties of de rijervaring, ze zagen er ook nog eens goed uit. Sterker nog, ze hadden dat niveau van luxe dat je zou verwachten van een high-end autofabrikant.
Krediet: Tesla Cybertruck
Ze hebben hun fouten en de beruchte vertragingen van het bedrijf zijn behoorlijk frustrerend, maar als je een Tesla koopt, krijg je een goede mix van alles. En hetzelfde zal ongetwijfeld het geval zijn met de Cybertruck.
Was de Cybertruck net zoiets geweest als een Model X in een nieuwe skin is de kans dat het een flop wordt veel groter. Het zou die nieuwigheidsfactor hebben, zeker, maar mensen waren misschien afgeschrikt door het ontwerp als het betekende dat ze hetzelfde konden krijgen in een meer traditioneel ogende auto.
Maar de Cybertruck is zijn eigen ding, met zijn eigen kenmerken. Natuurlijk heeft het veel van de dingen die je zou krijgen op een Model 3 of Model S , zoals de automatische piloot van Tesla's eigen infotainmentsysteem, maar het heeft ook tal van eigen functies.
Het belangrijkste punt hier is dat het een truck is, met alle kracht en mogelijkheden die het zich kan veroorloven. Zelfs de goedkoopste Cybertruck met één motor kan tot 7.500 lbs trekken, slechts iets minder dan de 7.700 lbs van de komende Ford F-150 Lightning. Ondertussen kunnen de Cybertrucks met twee en drie motoren respectievelijk 10.000 en 14.000 lbs trekken.
Dat is niet zoveel als sommige vrachtwagens die er zijn, maar het is nog steeds veel. Vooral als je bedenkt dat de vrachtwagens die meer dan 14.000 pond kunnen trekken, op gas of diesel rijden in plaats van op elektriciteit.
beats studio pro draadloze oordopjes
Bovendien heeft de Cybertruck een achterbed zoals elke goede vrachtwagen, een oprit in plaats van je standaard achterklep. en volgens Elon Musk heb je de mogelijkheid om verschillende outdooraccessoires aan de achterkant toe te voegen. En het komt met hetzelfde soort bereik dat je zou verwachten van elke andere auto van Tesla.
Dat is meer dan 250 mijl op het goedkoopste model met achterwielaandrijving, maar meer dan 500 mijl op de driemotorige versie van de truck. Ervan uitgaande dat Musk niet besluit dat iets meer dan 400 mijl te veel is, zoals hij beweerde bij de aankondiging van de... annulering van de Tesla Model S Plaid Plus .
Waar het op neerkomt:
Hoewel het ontwerp misschien niet aantrekkelijk is voor mensen die de voorkeur geven aan een meer traditionele vrachtwagen-esthetiek, zal het feit dat de Cybertruck in feite een vrachtwagen is, aantrekkelijk zijn voor vrachtwagenbezitters die erover nadenken om elektrisch te gaan rijden. Bovendien kunnen zijn vermogen en bereik ook aantrekkelijk zijn voor liefhebbers van elektrische auto's die meer uit hun voertuigen willen halen.
Zal de vrachtwagen floppen? Het is duidelijk dat we het op dit moment niet met zekerheid kunnen zeggen, aangezien de eerste Cybertruck-modellen pas later dit jaar beschikbaar zullen zijn. Het goedkopere model met achterwielaandrijving van minder dan $ 40.000, dat alleen al vanwege zijn prijs populair kan blijken, wordt pas ergens volgend jaar verwacht.
Maar gezien de staat van dienst van Tesla en het feit dat de Cybertruck nog steeds al die belangrijke Tesla-functies in vrachtwagenvorm aanbiedt, zou het een enorme schok zijn als de Cybertruck slecht genoeg zou verkopen om als een flop te worden beschouwd. Raar ontwerp of niet, het blijft een Tesla. Zolang het doet wat Tesla belooft, zou het prima moeten verkopen.