Hawkeye-recensie: een geweldige start terwijl Hailee Steinfeld de show steelt

• +Jeremy Renner krijgt meer ruimte om Clint Barton te verkennen
  • +Trainingspak-maffia zijn grappige kerels
  • +Pizza Dog is schattig

• -Voelt absoluut als MCU-bindweefsel
  • -Aflevering 1 is een ietwat langzame starter
  • -Voorafschaduwing lijkt een beetje voor de hand liggend

Hawkeye is niet alleen de nieuwste Disney Plus-show van Marvel Studios, het is de eerste die in de eerste plaats een personage is dat geheel nieuw is in de MCU. Ja, de show is vernoemd naar de Avenger, ook wel bekend als Clint Barton (Jeremy Renner), maar vanaf het eerste moment zul je zien dat dit niet echt over de Hawkeye gaat die we kennen.

Vanaf de openingsscène zal het publiek beseffen dat Disney Plus' Hawkeye-show gaat over de volgende Hawkeye: Kate Bishop (Hailee Steinfeld). En dat is een heel goede zaak. Niet alleen omdat het lijkt alsof Barton klaar is om zijn pijl en boog op te hangen, maar omdat MCU Phase 4 helemaal draait om het bouwen van onze volgende Avengers. En Kate Bishop ziet er zeker uit alsof zij een van hen zal zijn.

xbox-serie x versus ps4
  • Cyber ​​Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Dus, moet je eigenlijk naar Hawkeye kijken op Disney Plus? Ik denk het wel, en ik denk dat meer van dit soort shows Disney Plus waarschijnlijk zouden helpen zijn positie als een van de beste streamingdiensten te behouden, maar mogelijk ook tot meer Marvel-vermoeidheid zouden leiden. En ik zal deze Hawkeye-recensie van afleveringen 1 en 2 (vooraf bekeken screeners geleverd door Disney Plus) gebruiken om uit te leggen waarom.

Hawkeye op Disney Plus review: releasedatum en beschikbaarheid

Hawkeye aflevering 1 en 2 arriveerden op Disney Plus op woensdag 24 november om 3 uur ET / 12 uur PT / 5 uur GMT. Disney Plus is praktisch alomtegenwoordig en beschikbaar op alle beste streaming-apparaten.

Hawkeye-afleveringen 3 tot en met 6 komen op de volgende woensdagen op hetzelfde tijdstip aan, tot de seizoensfinale van 22 december.

Op zoek naar iets anders om naar te kijken op Disney Plus? Deze week is ook het debuut van de Beatles: Get Back-documentaire van Peter Jackson.

De beste Disney+ deals van vandaag Disney Disney+ maandelijks $ 7,99/mnd Visie Bij Disney + Disney Disney+ Jaarlijks $ 79,99/jaar Visie Bij Disney +

Hawkeye-recensie: Aflevering 1 heeft veel te verduren

Hawkeye aflevering 1 heeft de zware taak om de huidige Hawkeye en de volgende Hawkeye op een specifieke plaats en tijd in het Marvel Cinematic Universe te plaatsen. Maar om dat voor elkaar te krijgen, springen we terug naar 2012 en ontmoeten we een jongere Kate Bishop en haar ouders Eleanor (Vera Farmiga) en Derek (Brian d'Arcy James).

Krediet: Disney Plus/Marvel Studios

Er ontstaat al snel chaos en levens zijn voor altijd veranderd. Ik zal niet bederven wat er gebeurt, en de dramatische kracht van het moment wegnemen (hoewel ik zal zeggen dat ik dacht dat het een beetje dik was gelegd), maar deze show begint met een knal.

Over de Hawkeye-strips

Voordat je kunt zeggen 'Maar ik lees in de strips!' Ik zou gewoon willen pauzeren. Fans moeten, zou ik zeggen, al hun verwachtingen over wat de Hawkeye-show zal gebruiken, weggooien van Matt Fraction en David Aja's iconische run op Hawkeye. Dat boek bestond niet in de MCU, en deze show (ten goede en ten kwade) moet dat wel. Hoe leuk zou de show zijn als het een simpele hervertelling was van een verhaal dat al uit is? Vraag de Cowboy Bebop-fans maar eens hoe het bij hen gaat om een ​​spiegelbeeld te verwachten.

jabra 85t vs airpods pro

Hoe dan ook, het oorsprongsverhaal van Kate Bishop werkt goed, hoewel haar rijk maken haar een beetje minder herkenbaar maakt. Gelukkig heeft Hailee Steinfeld het personage doordrenkt met een uitstekende levering en een zelfbewust zelfvertrouwen waardoor je voor haar wilt steunen, zelfs als je zou kunnen vragen 'nee, waarom doe je dat?!?'

Tegen de tijd dat we de dag van vandaag bereiken, heeft de show uitgelegd hoe ze de vaardigheden heeft ontwikkeld die haar tot een uitstekende kandidaat maken om de volgende Hawkeye te worden en het is allemaal logisch. Chaotisch, grappig en slim, en ze is de meest sympathieke rijke persoon op tv sinds Tony Stark.

En met Kate gevestigd, verhuizen we naar de Hawkeye die we kennen, aangezien Clint Barton eindelijk voor het eerst in lange tijd tijd voor het gezin krijgt. Barton past zich nog steeds aan aan de wereld die hij in de loop der jaren zo enorm heeft zien veranderen, en er wordt veel bereikt terwijl hij Rogers: The Musical (wat best grappig is) met zijn gezin opneemt.

In snelle uitbarstingen voelen we Clints droefheid over het verlies van Black Widow/Natasha Romanov, en zijn frustratie over het feit dat de feiten zijn besmeurd over wie er daadwerkelijk tegen de Chitauri heeft gevochten. Het werkt allemaal, maar ik denk dat er wat meer ruimte had kunnen worden gegeven aan zijn gedachten over Natasha, want dat moment gaat in een oogwenk voorbij als je niet weet waar je naar kijkt.

Krediet: Disney/Marvel

Aflevering 1 heeft Renner op papa-dienst, wat zijn prestaties beperkt houdt met weinig om hem zijn spieren te laten buigen. Maar wanneer hij kreunt door de zwakkere momenten van zijn nieuw gevonden beroemdheidsstatus en probeert zich aan te passen, werkt het. Hoewel je misschien meer van het personage verlangt, is dit het soort moment waar Marvel's Disney Plus-shows voor gemaakt zijn. Dit geeft ons de kans om meer te weten te komen over de minder ontwikkelde MCU-personages (Wanda, Falcon en Winter Soldier). Daarover gesproken, het voelt raar dat Clint gratis maaltijden krijgt om tijdens de feestdagen van New York City te genieten terwijl Sam Wilson vast zat

De rest van de première van Hawkeye nodigt Kate Bishop verder uit in de wereld van de MCU, hoewel ik het gevoel heb dat iemand in kostuums een spelletje speelt met onze verwachtingen. In één scène draagt ​​haar moeder Eleanor een outfit die bijna 'superschurk' schreeuwt, en ontmoeten we vele andere potentiële wolven in schaapskleren. Hoog onder hen is Tony Dalton, wiens Jack Duquesne ofwel een slechterik is of een echt afstandelijke rode haring. Als Hawkeye trouw is aan de stripboeken, nou, fans weten al in welke richting dat gaat.

Al deze opstelling en expositie is voorbij, en de show komt echt op gang, zodra Kate een louche onderbuik van de high society tegenkomt. Als première-aflevering doet Hawkeye het goed door onze good guys te vestigen, en de wereld waarin ze leven. Maar ter vergelijking, het is niet echt te vergelijken met de tweede aflevering in termen van hoeveel plezier je zult hebben bij het kijken .

Hawkeye-recensie: aflevering 2 brengt het grappige

Jeremy Renner en Hailee Steinfeld in hetzelfde gesprek plaatsen is het beste wat de Hawkeye-serie doet in de eerste paar afleveringen, en daarom ben ik blij te kunnen melden dat Hawkeye-aflevering 2 veel geweldige interacties oplevert. Hoe graag Barton vader wil zijn, hij lijkt het niet te doen wil trainer zijn voor zijn opvolger. Maar Clint kan het niet helpen om Kate's rotzooi op te ruimen, en daarom hebben we een show.

iphone 12 pro lifeproof hoesje

En als Barton en Bishop elkaar ontmoeten, maken we formeel ook kennis met Pizza Dog (een officiële titel als die er ooit was). Ik ben blij te kunnen melden dat Pizza (een favoriet bij fans van de eerder genoemde Fraction/Aja-strips) spaarzaam wordt gebruikt. Elk groot popcultuurbezit probeert schijnbaar zijn eigen Baby Yoda te vinden (ik zie je, kleine Stay-Puft marshmallow-mannetjes in de nieuwe Ghostbusters), en het risico van oververzadiging om te proberen een 'Poochy' te laten gebeuren lijkt maar al te mogelijk.

Krediet: Marvel Studios via YouTube

In plaats daarvan zorgt Hawkeye voor een zee van paaseieren en interessante riffs voor personages die fans misschien kennen, dus houd interessante namen in de gaten. De grootste riff, geplaagd in een van de Hawkeye-trailers, is de scène waarin Barton LARPing doet en in de heilzame wereld van live action-rollenspel duikt (waar mensen zich verkleden in renaissance-faire-uitrusting en levens in een ander tijdperk leven). Deze scène, net als Barton die zich bezighoudt met hoe onhandelbaar Bishop is, stelt Renner in staat om veel te doen met weinig en het werkt meestal. De wereld heeft hem aangetrokken en hij doet zijn best.

We krijgen ook gelachen van The Tracksuit Mafia, de goons die Clint kent uit zijn vorige leven als Ronin. En terwijl Clint en Kate omgaan met mensen als de onwetende Ivan, Kazi en Enrique, vindt Hawkeye hier betere gekke humor dan de Black Widow-film uit het gebroken Engels van Natasha's familie. Maar aangezien ondergeschikten je alleen kunnen maken lichtelijk geïntimideerd, plaagt Hawkeye het grotere kwaad: Echo (gespeeld door Alaqua Cox). We weten al dat Echo haar eigen spin-off gaat krijgen in een van de aankomende Marvel-films en -series, dus houd haar in de gaten.

(Afbeelding tegoed: Disney)

En terwijl Kate verder graaft in de potentiële criminelen om haar heen, vindt ze genoeg om enkele vermoedens te bevestigen, maar niet te veel om dingen te duidelijk te maken. Hoe past haar familie precies in het MCU? Ik denk dat we het samen zullen ontdekken.

Hawkeye op Disney Plus review: Outlook

Krediet: Disney Plus/Marvel Studios

Hawkeye is niet van plan het wiel opnieuw uit te vinden, of zelfs de pijl en boog, maar tot nu toe slaagt het in een zodanige mate dat ik klaar ben om te zeggen dat ik vastzit aan deze volgende vier afleveringen. Niet alleen om te zien wat er in godsnaam aan de hand is in de high society waar Kate Bishop vandaan komt, maar vanwege wie we nog niet hebben gezien. Zoals geplaagd in de Scène met postcredits van Black Widow , Yelena Belova (Florence Pugh) komt voor Clint Barton.

55 inch lg smart tv

Maar eerlijk gezegd, zolang Hawkeye ons maar meer geklets geeft tussen Bishop en Barton, en misschien een trainingsmontage? Hawkeye ziet eruit als een winnaar. Het is geen genre-breker zoals WandaVision of Loki, maar het ziet er veel meer goed gebakken uit dan Valk en de wintersoldaat .

Het enige echte probleem dat ik met Hawkeye heb, is dat het absoluut aanvoelt als een nieuwe dominosteen op weg naar het bouwen van het volgende Avengers-team. Dat is nu normaal in de MCU, dus het is geen groot probleem, maar ik hoop dat we met dit gevoel wegkomen alsof het een goed verhaal was, en niet zomaar een radertje in de grotere Disney/Marvel-engine.

De beste televisieaanbiedingen van vandaag 478 Amazon-klantrecensies Black Friday Sale eindigt overelfuurelfminuten22droog TCL 43-inch 4K UHD Smart LED... Amazone $ 349,99 $ 279,99 Visie Korting TCL 43' Klasse 4-Serie 4K UHD... Walmart $ 399,99 $ 299,99 Visie Korting TCL - 50 Klasse 4 Serie 4K... Beste koop $ 449,99 $ 359,99 Visie KortingBekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen