
(Afbeelding tegoed: TemplateStudio)
Wij zijn grote fans van de iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max 's 120Hz ProMotion-schermen, maar het lijkt erop dat de nieuwe functie enkele kinderziektes heeft.
Zoals opgemerkt door 9to5Mac , presteert het 120Hz ProMotion-scherm op de nieuwe iPhones niet zoals verwacht in sommige apps van derden, waarbij software soms terugkeert naar 60Hz bij animaties. Gelukkig is Apple op de hoogte van het probleem en zegt dat er binnenkort een oplossing komt - hoewel er op dit moment geen exact tijdschema is.
sluit ps5-controller aan op ps4
- De beste iPhones in 2021
- iPhone 13 versus iPhone 12 : Wat is het verschil?
- Black Friday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!
Het ProMotion-display - dat tussen 10 en 120 Hz kan springen, afhankelijk van wat nodig is - is de ster van de topklasse iPhones van dit jaar. In zijn iPhone 13 Pro recensie , was onze telefoonredacteur Jordan Palmer behoorlijk geslagen.
Als je eenmaal een 120Hz-scherm hebt ervaren, is het moeilijk om terug te gaan naar een 60Hz-scherm, schreef hij. Hetzelfde geldt voor de iPhone 13 Pro, die een merkbaar gladder scherm heeft dan de 12 Pro, vervolgde hij, en merkte op dat de scherpe animaties en soepele prestaties zorgen voor een extreem eersteklas ervaring.
koffer voor 12 pro max
Het is daarom een grote schande dat de schermen niet goed werken met sommige apps van derden, hoewel dat niet zo'n groot probleem zou zijn als ze consequent vastzaten op 60Hz en dus 60fps.
Echter, zoals 9to5Mac opmerkt, combineren sommige apps onbedoeld 120Hz scrollen en full-screen overgangen met 60Hz animaties, wat leidt tot een onaangenaam schokkende ervaring voor de gebruiker. Het is iets dat moeilijk te missen is, zoals deze opmerking over de Apollo-app laat zien:
Bekijk meerHeb ik gelijk als ik zie dat UIView.animateWithDuration-API's niet worden geklokt op 120Hz op iPhone 13? Op UIScrollView, systeemversies en Metal zo te zien, is de rust nog steeds 60Hz? pic.twitter.com/t3MeM9cj0E 24 september 2021
Aanvankelijk leek deze beperking door derden opzettelijk te zijn, waarbij een onderzoek van de iOS 15-code aangaf dat first-party Apple-apps waren vrijgesteld van limieten, maar Apple heeft sindsdien verduidelijkt dat dit toch niet de bedoeling is. Het bedrijf vertelde De rand dat twee dingen het probleem kunnen veroorzaken: een aan de kant van de ontwikkelaar en de andere aan die van Apple.
De eerste is dat ontwikkelaars hun apps moeten bijwerken met een vlag die verklaart dat ze de 120Hz-modus ondersteunen, iets dat kan worden gedaan via een extra invoer voor de Info.plist-sleutel van een app. Apple zegt dat documentatie die dit verduidelijkt binnenkort zal worden gepubliceerd.
De tweede is een ouderwetse bug. Sommige animaties die zijn gemaakt met Apple's Core Animation-technologie hebben een probleem dat binnenkort zal worden opgelost via een software-update.
wat is beter appel of android
Hoe vervelend het ook is, we zouden niet willen voorstellen dat het probleem u ervan zou weerhouden de iPhone 13 Pro of Pro Max te kopen. We zijn inderdaad enorm onder de indruk van alle vier de iPhone 13 familie van handsets: drie van de vier zijn opgenomen in onze lijst met de beste telefoons u kunt kopen, en onze iPhone 13 batterijtest vertoont een duidelijke verbetering ten opzichte van a zwakke plek van de vorige generatie .





