Marvel's Guardians of the Galaxy ziet er niet zo goed uit als Telltale's

(Afbeelding tegoed: Telltale)

Marvel's Guardians of the Galaxy komt over een paar weken uit, en met het risico het met vage lof te verdoemen, ziet het eruit als een competente actiegame voor derden . Je neemt de controle over de ruimtevarende superheld Star-Lord en vecht tegen een heleboel gezichtsloze goons met de Guardians of the Galaxy in je rug. Het ziet er goed uit, maar Guardians of the Galaxy-games hebben het potentieel om zoveel meer dan prima te zijn. Ik weet dit omdat we een paar jaar geleden zo'n spel hebben gekregen.

Voordat het bedrijf failliet ging, produceerde ontwikkelaar van avonturengames Telltale titels voor geliefde series van Batman tot Borderlands. Terwijl het magnum opus van het bedrijf een oprechte Walking Dead spin-off was, bracht het in 2017 vijf afleveringen uit van Guardians of the Galaxy: The Telltale Series. En nu ik de serie eindelijk af heb, voel ik me een beetje ongerust over de aanstaande Eidos-Montréal-aanpassing. Guardians of the Galaxy kan - en zal waarschijnlijk - werken als een standaard third-person actiegame. Maar Telltale liet ons zien dat het pand met een paar slimme risico's tot zoveel meer in staat is.



iphone 11 pro max kleuren

Verwachtingen ondermijnen

(Afbeelding tegoed: Telltale)

Ten eerste heeft dit hele stuk een disclaimer nodig dat Marvel's Guardians of the Galaxy nog niet uit is, en ik kan het helemaal mis hebben. Ik heb ongeveer twee uur van het spel gespeeld, en voor zover ik kan zien, zijn die twee uur over het algemeen indicatief voor hoe de rest van de ervaring zal verlopen in termen van gevechten, het oplossen van puzzels, dialoog enzovoort. Maar sommige games ondermijnen onze verwachtingen na een paar uur radicaal, en als Marvel's Guardians of the Galaxy er een van is, zal ik graag mijn woorden opeten.

  • Cyber ​​Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Toch, op basis van mijn tijd met de game, is Marvel's Guardians of the Galaxy een vrij standaard actie- / avontuurtarief. Je hebt een hoofdrolspeler die veel slechteriken kan neerschieten, zijn vaardigheden en uitrusting in de loop van de tijd kan upgraden en voornamelijk lineaire niveaus kan verkennen, platformuitdagingen kan voltooien en onderweg milde puzzels kan oplossen. Hij heeft een paar niet-speler-metgezellen die hem helpen, zowel in als buiten de strijd.

Er is niets mis met deze formule. Het heeft voor alles gewerkt, van Prince of Persia tot God of War, maar het heeft ook gewerkt voor honderd andere, minder memorabele titels. Wat onze favoriete third-person actiegames onderscheidt van de rest van het pakket, zijn hun innovatieve gameplay, oprechte verhalen en geïnspireerde instellingen, en het is nog niet duidelijk of Marvel's Guardians of the Galaxy die dingen heeft.

Bovendien is er niets bijzonder gedurfd of onvoorspelbaars aan het maken van een third-person actiegame uit een superheldenavonturenfranchise. Het is misschien wel het laagst hangende fruit voor het bronmateriaal.

Vergelijk en contrasteer met Telltale's kijk op het titulaire team. Hoewel de gameplay van Telltale weliswaar niets bijzonders is (een dialooggestuurd point-and-click-avontuur), is het niet bang om in de allereerste aflevering het kleed onder de Guardians vandaan te trekken.

Pas op dat spoilers voor Telltale's Guardians of the Galaxy hieronder volgen:

In de allereerste aflevering van Telltale's Guardians of the Galaxy haalt het team de Mad Titan Thanos neer. Het is geen fake-out of een verkeerde aanwijzing; het allereerste wat de Guardians of the Galaxy doen, is een van de grootste slechteriken in het Marvel-universum vernietigen. Maar zonder dat de meest herkenbare schurk van de franchise boven hun hoofd hangt, zijn de Guardians verloren en doelloos.

Met andere woorden, Telltale verwisseld. Kunnen de Guardians Thanos verslaan? voor het aanzienlijk interessantere, kunnen de Guardians bij elkaar blijven zonder Thanos?

Van daaruit zet de serie de traditionele Guardians-kennis op zijn kop. Wat als kibbelende broers en zussen Gamora en Nebula echt vrede konden sluiten? U bent van harte welkom om het te proberen - en u zou kunnen slagen. Zouden de Guardians kunnen ontbinden zonder een gemeenschappelijke dreiging om hen te verenigen? Op basis van uw keuzes is het een duidelijke mogelijkheid. Is het ethisch voor de goeden om een ​​object te controleren dat macht heeft over leven en dood? Je mag ja zeggen - en het verhaal verandert aanzienlijk als je dat doet.

Dit zal Telltale-fans niet choqueren, maar omdat je zelf bepaalt waar het verhaal naartoe gaat, kan de game ook verrassend ontroerend zijn. De sterfgevallen van grote personages komen vooral hard aan, wetende dat je misschien een andere keuze hebt gemaakt om dit te voorkomen. Wanneer je teamgenoten aan je zijde staan, is dat omdat je een unieke relatie met hen hebt opgebouwd - het is niet alleen een gevechtsboost, zoals in de komende actiegame. Een moment tegen het einde van het spel brak bijna mijn hart, maar ik had ervoor kunnen kiezen om het helemaal te omzeilen. (Hoe dan ook, ik zal het nooit horen) Dansen in het maanlicht weer op dezelfde manier.)

Vermoeidheid bestrijden

Krediet: Square Enix

Met andere woorden, omdat gevechten niet centraal staan ​​in Telltale's Guardians of the Galaxy, kan het zich concentreren op het karakterdrama dat centraal staat in de strips. Maar dat wil niet zeggen dat het spel geen gevechten heeft - alleen dat het spaarzaam met gevechten omgaat.

Over het algemeen hebben videogames een ander ritme dan films of stripboeken. Terwijl films en strips af en toe actiescènes gebruiken om de inzet te verhogen of plotpunten tot een hoogtepunt te brengen, zijn de meeste videogames allemaal actie, de hele tijd, onderbroken door korte tussenfilmpjes of puzzels. Gevechten worden achtergrondgeluiden en verliezen in wezen alle impact, tenzij het tegen een bijzonder sterke vijand is. Zoals ik al zei in mijn Marvel's Guardians of the Galaxy-preview, was ik na twee uur in wezen over het gevecht heen; Ik weet niet zeker of ik een hele game met dat als ruggengraat wil spelen.

Als avonturenspel gaat Telltale's Guardians of the Galaxy meer over het kiezen van dialogen, het nemen van beslissingen, het oplossen van puzzels en gewoon jezelf onderdompelen in een interactieve ervaring. De meeste van de vijf afleveringen hebben een grote actiescène aan het begin en een andere aan het einde; anders varieert het tempo sterk, van rustige karaktermomenten tot intense achtervolgingsscènes.

De relatieve schaarste van gevechten geeft ook veel gewicht aan vechten. Wanneer Star-Lord, Gamora, Drax the Destroyer, Rocket Raccoon en Groot het opnemen tegen Thanos, Hala the Accuser of elkaar, is er een echt gevoel van gevaar en verrassing. Je weet niet wie er zal leven of sterven, of wat er nog meer vernietigd kan worden in het proces.

Omdat gevechten in Telltale-games ook gebaseerd zijn op snelle knopprompts, konden de ontwikkelaars een aantal coole dingen doen met timing. Wanneer je het opneemt tegen de eindbaas, Heart's Gek op jou begint te spelen op de achtergrond. Elk schot, zwaardslag en smal ontwijken wordt gesynchroniseerd met een cruciaal moment in het nummer, waardoor de strijd aanzienlijk stijlvoller wordt dan het schieten, ontwijken, wachten op speciale aanvallen om het ritme van het komende actiespel op te laden.

In Marvel's Guardians of the Galaxy gaf ik mijn team zelfs een opzwepende peptalk toen We're Not Gonna Take It van Twisted Sister op de achtergrond begon te spelen - en toen werden we allemaal neergeschoten door brute vijanden met bijna onbreekbare schilden. Hoewel het gevecht van Telltale niet bepaald uitdagend is, zorgde het wel voor een veel gedenkwaardiger gevecht.

Hoe dan ook, het is moeilijk om een ​​wedstrijd die ik van begin tot eind heb gespeeld te beoordelen tegen een wedstrijd die ik pas twee uur heb gespeeld. Maar de waarheid is dat de Guardians of the Galaxy niet bepaald mijn favoriete Marvel-franchise zijn. (Ik was altijd meer een X-Men-man.) De constante verwijzingen naar de popcultuur kunnen verpletterend zijn, en de meeste personages zijn egoïstisch en kortzichtig, zelfs volgens de normen van Marvel-superhelden. Toch gaf Telltale's Guardians of the Galaxy me het gevoel volledig betrokken te zijn bij het team en hun verhaal. Marvel's Guardians of the Galaxy herinnerde me eraan waarom ik me meestal aan de andere teams van Marvel hou.

In de tussentijd is het slechte nieuws dat als je Telltale's Guardians of the Galaxy wilt spelen, het bijna onmogelijk is om dat te doen. Telltale is sinds 2018 opgeheven en licentieproblemen verhinderen dat digitale retailers Guardians of the Galaxy verkopen. De game had een beperkte fysieke release, en zelfs dat speelt niet altijd goed met de downloadservers van Sony en Microsoft.

Als zodanig heeft Marvel's Guardians of the Galaxy al één enorm voordeel ten opzichte van Telltale's aanpassing: als het uitkomt, zal het extreem gemakkelijk te kopen zijn.

razer viper ultieme batterijduur
De beste Marvel's Guardians of the Galaxy-deals van vandaag Bekijk vergelijkbare Amazon US Amazone Geen prijsinformatie Controleer Amazon We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen