Marvel's Guardians of the Galaxy hands-on: Kicking it old school

Krediet: Square Enix

Tegen het einde van mijn Marvel's Guardians of the Galaxy-demo kwam de hele ervaring bijna samen. Terwijl ik als galactische avonturier Star-Lord speelde, had ik de Guardians of the Galaxy in mijn rug en een legioen van geest-gecontroleerde Nova Corps-soldaten voor me. De kansen zagen er slecht uit, maar met een druk op de knop riep ik mijn team aan mijn zijde en gaf ze een peptalk. Knock-out partijleden sprongen overeind; Twisted Sister begon op de achtergrond te spelen; iedereen zwoer om tegen een stootje te gaan.

Toen werd ik overspoeld door een stel generieke vijanden terwijl de rest van het team zijn eigen ding deed en de sectie moest herstarten. Het kostte me drie pogingen om het goed te krijgen, waarna het hele ding eerder vermoeiend dan opwindend aanvoelde.



  • Cyber ​​Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Ik ging onlangs hands-on met Marvel's Guardians of the Galaxy op een Square Enix-persevenement, waar ik een level van 90 minuten speelde, van begin tot eind. De spanning tussen stijl en inhoud vormt de kern van Marvel's Guardians of the Galaxy. Het is obsceen stijlvol, met kleurrijke graphics, meeslepend leveldesign en een geweldige soundtrack. Het is ook een vrij standaard third-person actiegame, met repetitieve gevechten tegen vijanden die veel meer schade oplopen dan je zou verwachten.

Ruimte gevallen

Krediet: Square Enix

Marvel's Guardians of the Galaxy vertoont meer dan een voorbijgaande gelijkenis met Marvel's Avengers . Ze zijn allebei uitgegeven door Square Enix; het zijn beide third-person actiegames met in de hoofdrol Marvel-superhelden; ze zijn allebei gericht op teamgevechten tegen enorme golven vijanden. In tegenstelling tot Avengers is Guardians of the Galaxy een spel voor één speler. Dat betekent dat Guardians of the Galaxy een langzamer tempo en een meer gericht levelontwerp kan omarmen dan Avengers, en dit is waar de game uitblinkt.

Mijn demo vond plaats na ongeveer vier uur spelen, waar de ontheemde Earthling Star-Lord zijn team naar het hoofdkwartier van het Nova Corps leidt om een ​​boete te betalen. (Het is spannender dan het klinkt.) Voordat ik van boord ging, had ik de kans om te praten met Rocket Raccoon, Gamora, Drax the Destroyer en Groot. Hoewel je niet rechtstreeks als een van de andere Guardians speelt, geeft het spel je veel kansen om met hen te communiceren, evenals met je schip, de Milano.

Voordat de missie begon, had ik ook twee kansen om mijn vaardigheden te verbeteren. Terwijl je tegen vijanden vecht, doe je ervaring op, waarmee je nieuwe actieve gevechtsvaardigheden kunt kopen. Je kunt ook verschillende componenten verzamelen die verspreid zijn over elk niveau. Hiermee kunt u passieve voordelen kopen. De upgradesystemen zijn functioneel, maar niet zo creatief.

Een ding dat ik bewonder aan Guardians of the Galaxy is dat het, althans te oordelen naar deze missie, niet te veel terugvalt op gevechten. Een aanzienlijk deel van de demo ging over het oplossen van puzzels, verkenning en dialoog.

Het hoofdkantoor van Nova Corps blijkt verlaten te zijn, wat de Guardians een goed excuus geeft om hun omgeving te onderzoeken. De verduisterde, stille zalen van het hoofdkwartier voelden behoorlijk griezelig aan en gaven Star-Lord ook de kans om enkele eenvoudige puzzels op te lossen.

Elk lid van de Guardians heeft een andere speciale vaardigheid, en Star-Lord kan zijn team leiden met eenvoudige contextuele druk op de knop. Bijvoorbeeld: ik moest mijn pistool trekken, een luik openschieten en de kleine Rocket Raccoon er doorheen laten klauteren, zodat hij een deur kon ontgrendelen. Het is niet bepaald The Legend of Zelda, maar deze intermezzo's hielpen het niveauverkenning te versnellen en gaven de Guardians een excuus om onderling te schertsen.

Op veilig spelen

Krediet: Square Enix

Natuurlijk bleef het hoofdkwartier van het Nova Corps niet lang verlaten. Een mysterieuze schurk had de oprechte Nova Corpsmen geboeid en hen gedwongen de strijd aan te gaan met de Guardians. Star-Lord had een paar verschillende dialoogopties bij de confrontatie met de schurk, evenals een keuze om enkele vijanden frontaal aan te vallen, of achterover te leunen en te wachten op een betere kans. Deze kleine keuzes zijn een leuke bijkomstigheid, hoewel het niet duidelijk is of ze blijvende effecten zullen hebben op de gameplay of het verhaal.

Gevechten zijn een van de hoekstenen van Marvel's Guardians of the Galaxy, maar het kan snel vervelend worden. Als Star-Lord heb je nogal wat opties tot je beschikking, maar elk lijkt een belangrijk nadeel te hebben. Je kunt wegschieten met je dubbele pistolen, maar hoe verder je gaat, hoe minder schade je aanricht. Je kunt vijanden afweren met geïmproviseerde melee-aanvallen, maar deze bevatten niet veel kracht. Je kunt op de grond blijven, maar vijanden kunnen je gemakkelijk zwermen. Je kunt je jetboots gebruiken om vanuit de lucht te vechten, maar vijanden kunnen je tegen de grond slaan en je onbekwaam maken. Omdat de Nova Corpsmen heel veel gezondheid hadden en de basisaanvallen van Star-Lord niet veel schade aanrichtten, voelde elk gevecht als een langdurige uitputtingsslag.

Waar Guardians of the Galaxy zich echter onderscheidt van andere third-person actiegames, is dat je vier andere personages achter je hebt staan. Tijdens gevechten gaan Rocket, Gamora, Drax en Groot vakkundig met zichzelf om door schade toe te brengen aan nabije vijanden en in het algemeen in leven te blijven terwijl ze dit doen. Je kunt ze opdracht geven om speciale aanvallen uit te voeren, of je kunt een Team Huddle bellen. Dit is een van de unieke eigenschappen van Guardians of the Galaxy, waarbij de strijd even stopt en je de juiste woorden moet bedenken om je team te motiveren. Doe het correct en je krijgt een aanvalsbonus; verpest het, en er is geen echte straf. Je krijgt hoe dan ook wat coole jaren 80-muziek op de achtergrond.

De gevechtsvariatie van de game is onberispelijk. Het probleem is dat wat je ook doet, gevechten bijna altijd neerkomen op het spammen van zoveel mogelijk reguliere en speciale aanvallen terwijl je wanhopig probeert te ontsnappen aan de maalstroom van vijandelijke aanvallen. Star-Lord kan niet veel klappen opvangen, maar in een verhit gevecht kan het moeilijk zijn om te zeggen waar de volgende aanval vandaan zal komen, of welke vijand de meest urgente dreiging vormt. Gevechtsontmoetingen duren lang en hebben niet veel checkpoints, dus een verkeerde beweging kan heel wat vooruitgang overboord gooien.

Nadat ik me een weg had gebaand door een contingent van standaard Nova Corpsmen, moest ik het opnemen tegen grotere, sterkere met schilden. Hiervoor moest ik de speciale vaardigheden van de andere Guardians inzetten - en het duurde ook veel, veel langer om te verslaan. Gevechten zijn chaotisch en bieden veel variatie, maar zodra de herhaling begint, is het meestal gewoon een ander obstakel tussen jou en het volgende verhaalpunt.

Marvel's Guardians of the Galaxy vooruitzichten

Krediet: Square Enix

Marvel's Guardians of the Galaxy bevat een origineel verhaal, dat door geen enkele bestaande stripboek, film of geanimeerde tv-serie is verteld. Toch voelt het spel vertrouwd aan - soms comfortabel, en soms ten nadele. De game zal waarschijnlijk veel van de misstappen van Avengers vermijden; de vraag is of het ze kan vervangen door iets beters.

Marvel's Guardians of the Galaxy wordt op 26 oktober gelanceerd voor alle platforms en kost $60.

De beste Marvel's Avengers-deals van vandaagCyber ​​Monday Sale eindigt over01dagentwintiguur26minuten16droogKorting Marvel Avengers - Minimalistische... Walmart $ 17,58 $ 9,99 Weergave Korting Marvel's Avengers - Xbox One Amazone Prime $ 39,99 $ 14,99 Weergave Marvel's Avengers - Xbox One Dell $ 39,99 Weergave Bekijk meer Cyber ​​Monday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen