Mass Effect Legendary Edition recensie

Mass Effect Legendary Edition brengt de originele trilogie in één pakket, met tal van updates en verbeteringen voor elke game, vooral het originele Mass Effect. Het is een geweldige manier om het verhaal opnieuw te beleven of voor het eerst te spelen.

• Uitstekende updates voor de eerste Mass Effect
  • Geüpgradede beelden
  • Super snelle laadtijden
  • Hetzelfde fantastische verhaal en dezelfde personages

• De launcher kan soms een beetje achterblijven

• +Uitstekende updates voor de eerste Mass Effect
  • +Geüpgradede beelden
  • +Super snelle laadtijden
  • +Hetzelfde fantastische verhaal en dezelfde personages

• -De launcher kan soms een beetje achterblijven

OPMERKING VAN DE UITGEVER: Mass Effect: Legendary Edition won een 'sterk aanbevolen' onderscheiding voor het beste verhaal in de TemplateStudio Awards 2021 voor gaming .

Mass Effect is een van de meest invloedrijke gameseries van onze tijd. De originele trilogie heeft een werkelijk mythische status onder zijn fans. Om deze erfenis te eren, heeft BioWare die drie games liefdevol bijgewerkt en verpakt in de Mass Effect Legendary Edition. Met niet alleen belangrijke upgrades voor het eerste Mass Effect, maar ook enorme hoeveelheden textuurupdates en nog veel meer, is deze collectie waar veel BioWare-fans al jaren naar op zoek zijn.

• Black Friday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Met deze collectie kunnen oude en nieuwe fans het verhaal van Commander Shepard ervaren (of herbeleven), relaties aangaan met ondersteunende personages en verschillende zonnestelsels in het Melkwegstelsel zien. Je baant je eigen weg, neemt verschillende belangrijke verhalende beslissingen en redt uiteindelijk de melkweg van de angstaanjagende biomechanische Reapers.

Lees verder voor onze volledige recensie van Mass Effect Legendary Edition.

Mass Effect Legendary Edition review: gameplay

In de kern is de Mass Effect-trilogie een op een cover gebaseerde third-person shooter met RPG-elementen. Je gebruikt verschillende wapens en speciale vaardigheden om vijanden te verslaan. Je begint de eerste game door je eigen Commander Shepard te maken - mannelijk of vrouwelijk, het maakt niet uit, want beide stemacteurs (respectievelijk Mark Meer en Jennifer Hale) presteren buitengewoon goed. Je kiest dan een klasse met zijn eigen voordelen en krachten.

macbook pro versus macbook air

(Afbeelding tegoed: EA)

Je zult verschillende open zones verkennen, zowel binnen als buiten gevechten. Veel speurtochten zijn meer afhankelijk van je diplomatieke vaardigheden dan van je gevechtskracht. Mass Effect heeft meer gesprekken, verkenningsgebieden en tussenfilmpjes dan gevechten, omdat BioWare eerst en vooral een diep verhaal wilde vertellen.

Hoewel Mass Effect 2 en 3 erg op elkaar lijken, is de eerste game altijd een uitbijter geweest. Net als de eerste Witcher-game, heb je last van de gameplay om het verhaal en de personages te ervaren. Tussen extreem lange liftritten en onbevredigende gevechten, is het spelen van het originele Mass Effect over het algemeen niet zo leuk als het doorwerken van de sequels.

(Afbeelding tegoed: EA)

BioWare begreep dit toen het de trilogie remasterde. De eerste game kreeg geen volledige revisie om aan te voelen als Mass Effect 3, maar bevat verbeteringen in de gevechts- en laadtijden. Je kunt nu tijdvullende liftdialogen en nieuwsuitzendingen overslaan omdat de game nu zoveel sneller laadt.

En dan zijn er de verbeteringen aan de Mako, het verkenningsvoertuig uit de eerste game. Het voelt nu veel, veel beter. Je hoeft niet langer zo hard te vechten om het onder controle te krijgen. Hij rijdt soepeler, springt nauwkeuriger en heeft zelfs nieuwe geluidseffecten. Ik denk niet dat iemand het leuk vond om in 2007 met de Mako te rijden, maar nu is het eigenlijk een leuk onderdeel van het spel.

Mass Effect Legendary Edition review: verhaal en setting

Mass Effect trok miljoenen mensen met zijn ongelooflijke verhaal, personages, nevenmissies en setting. Dit science-fantasy sterrenstelsel zit vol met interessante NPC's om te ontmoeten, slechteriken om te schieten en planeten om te verkennen. Bijna alles wat je doet, is tot op zekere hoogte van belang, zelfs sommige van je beslissingen in nevenmissies of tijdens je downtime. Als je deze games in het verleden hebt gespeeld, weet je al wat er aan de hand is.

(Afbeelding tegoed: EA)

Voor het geval je de Mass Effect-trilogie nog niet eerder hebt aangeraakt, de game speelt zich enkele honderden jaren in de toekomst af, waar de mensheid interstellaire reizen heeft ontgrendeld. Niet alleen is sneller dan het licht reizen mogelijk, maar er is een netwerk van kolossale massarelais die onmiddellijke beweging langs vooraf ingestelde paden mogelijk maken.

Je speelt als Commander Shepard, een elitesoldaat voor de Human Systems Alliance. Shepard is verwikkeld in intergalactische politiek en andere onzin. Je zult onderweg allerlei soorten mensen en buitenaardse wezens ontmoeten, wat zorgt voor een behoorlijk aantal personages. Je zult ook het Melkwegstelsel verkennen terwijl je een manier vindt om de komst van een gevreesd oud ras genaamd de Reapers te stoppen.

(Afbeelding tegoed: EA)

De Mass Effect-trilogie is misschien wel het toppunt van de vertelkunst van het oude BioWare. Mass Effect blijft bij je. Vele jaren later vind ik het nog steeds leuk om de ongelooflijk gedetailleerde codex te doorzoeken, of alle insectenwachters op de Citadel te scannen, of de dialoogopties te kiezen die het beste bij me passen. Alle drie de games vertellen een ongelooflijk verhaal over mensen die vechten tegen het lot.

Als je deze spellen nog nooit eerder hebt gespeeld, staat je een traktatie te wachten. Onderweg creëer je vriendschappen en romantiek, want Mass Effect vertelt een oprecht verhaal over herkenbare mensen.

Mass Effect Legendary Edition review: beeld en geluid

Afgezien van de aanpassingen, tweaks en verbeteringen die zijn aangebracht in de eerste Mass Effect-game, biedt de Legendary Edition een hele reeks visuele upgrades over de hele linie. Van texturen met een hogere resolutie tot vloeiendere framesnelheden, de Mass Effect-trilogie heeft er nog nooit zo goed uitgezien.

(Afbeelding tegoed: EA)

Verrassend genoeg trof me meteen het laadscherm van de massale relais in de eerste game. Het zag er scherper uit dan ik me herinnerde. Elke keer dat het opdook, merkte ik bij mezelf op hoe mooi het eruit zag. Vreemd, ik weet het, maar dat dit alles een ander gevoel geeft, bleef bestaan ​​tijdens mijn tijd met de games. Het eerste Mass Effect voelde bijzonder speciaal, met upgrades in verlichting en texturen waardoor ik mijn herinneringen aan de originele versie in twijfel trok.

Het geluidsontwerp van Mass Effect Legendary Editoin is absoluut ongelooflijk. Alleen al de muziek - een donkere, synthy-vibe die goed past bij de sci-fi-setting - geeft me het gevoel dat ik weer een kind op de middelbare school ben. Ik vind het heerlijk om gewoon met verschillende personages te praten om de uitstekende stemacteurs te horen, vooral van Hale en Meer. Ik heb deze gesprekken misschien al vaker gehoord, maar ze opnieuw horen verveelt nooit.

Mass Effect Legendary Edition review: oordeel

Mass Effect Legendary Edition brengt alle drie de games samen in dezelfde launcher. In de pers die ik had, kon deze launcher soms achterblijven of zichzelf ten onrechte minimaliseren. Dit ongelooflijk kleine ongemak verbleekt echter in vergelijking met het plezier van het spelen van alle drie de games in hun geremasterde glorie. BioWare heeft over het algemeen uitstekend werk geleverd en Mass Effect Legendary Edition is voor alle fans, nieuw en oud, om van te genieten.

Als je de Mass Effect-trilogie nog nooit hebt gespeeld, is dit het beste moment om je voeten nat te maken. Je verliest een behoorlijk deel van je leven aan deze games, maar er is een reden dat fans zoals ik dol zijn op de originele trilogie.

Mass Effect Legendary Edition is absoluut je tijd en geld waard. De waardepropositie - drie enorme games voor een totaal van $ 60 - is niet van deze wereld.

De beste Mass Effect Legendary Edition-deals van vandaagBlack Friday Sale eindigt over01dagen23uur14minuten46droog Mass Effect legendarische editie... Walmart $ 59,88 $ 25 Visie Korting Mass Effect legendarische editie... Beste koop $ 59,99 $ 27,99 Visie Korting Mass Effect legendarische editie... Amazone Prime $ 59,99 $ 43,49 Visie KortingBekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen