Mini Electric vs Nissan Leaf: welke budget-EV is geschikt voor u?

Krediet: Mini/Nissan

Als het gaat om het kopen van een goedkope elektrische auto in de Verenigde Staten, of liever een die minder dan $ 30.000 kost, heb je maar twee opties: het 2022-model Nissan Leaf of BMW's Mini Electric.

Op het eerste gezicht lijken beide auto's redelijk op elkaar buiten hun prijs. Beide zijn kleine compacte hatchbacks en beide bevinden zich aan de onderkant van wat acceptabel is in een moderne EV - hoewel dat niet wil zeggen dat het slechte auto's zijn.



  • Black Friday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Als je een goedkope elektrische auto wilt kopen - en we gebruiken de term 'budget' heel losjes - dan zul je moeten kiezen tussen deze twee auto's. Maar welke kies je? Laten we het opsplitsen en precies uitzoeken wat u van elke auto zou krijgen.

Mini Electric versus Nissan Leaf: specificaties

Mini Electric versus Nissan Leaf
Mini Elektrisch Nissan Leaf (40 kWh)
PrijsVanaf .900Vanaf .400
Bereik114 mijl149 duizenden
Opladen50kW50kW
Top snelheid93 mph89 mph
0-60mph6,9 seconden8,3 seconden
Extra kenmerkenMini connected mapping, adaptieve cruisecontrol, panoramische glazen dakbedieningAndroid Auto, Apple CarPlay, adaptieve cruisecontrol Nissan connected maps, ProPilot-autonomie, noodhulpfuncties voor bestuurders

Mini Electric versus Nissan Leaf: prijs

(Afbeelding tegoed: Mini)

De Mini Electric begint bij $ 29.990 in de VS, hoewel je dat cijfer kunt verhogen met verschillende optionele extra's en technische pakketten. De Nissan Leaf is standaard verkrijgbaar in een aantal verschillende modellen, elk met hun eigen kenmerken.

De goedkoopste Leaf die je kunt kopen, is de Nissan Leaf S, die begint bij $ 27.400. Ondertussen begint de Leaf S Plus, de goedkoopste verlengde Leaf, bij $ 32.400.

Zowel de Mini Electric als de Nissan Leaf komen ook in aanmerking voor het volledige federale EV-belastingkrediet, dat tot $ 7.500 waard is.

Mini Electric vs Nissan Leaf: batterij en actieradius

(Afbeelding tegoed: Nissan)

hometrainer black friday 2020

De Mini Electric heeft een 32,6 kWh-batterij, die volgens de EPA-testschaal een bereik van 214 mijl biedt. Ondertussen heeft de Nissan Leaf S een 40 kWh-batterij die een bereik van 149 mijl biedt volgens de EPA-schaal. De Leaf S Plus heeft ondertussen een 62 kWh-batterij en biedt een bereik van 326 mijl.

Hoe je het ook bekijkt, Nissan heeft Mini zeker verslagen als het om actieradius gaat. Maar hoe zit het met opladen? Welnu, in dat geval zijn beide instapauto's behoorlijk aan elkaar gewaagd.

Zowel de Leaf S als de Mini Electric kunnen snelladen tot 50 kW aan, wat u zou gebruiken als u op reis gaat. Volgens Mini kan zijn auto 80% van zijn vermogen in slechts 36 minuten terugverdienen, terwijl Nissan zegt dat het 40 minuten duurt voordat de 40 kWh-batterij hetzelfde niveau heeft bereikt.

Het is ook vermeldenswaard dat de 62 kWh-batterij van de Leaf S Plus een uur nodig heeft om tot 80% op te laden bij snelheden van 50 kW. Het ondersteunt echter wel 100 kW-laders en kan in 45 minuten op hetzelfde niveau komen.

Nissan heeft Mini zeker verslagen op papier, zelfs als je de grotere batterij en sneller opladen die beschikbaar zijn op de Leaf S Plus negeert - en voor een lager prijskaartje.

Het is echter vermeldenswaard dat de Mini Electric de CCS-oplaadpoortstandaard gebruikt, terwijl Nissan zich vastklampt aan de stervende CHAdeMO-poort op de Leaf. Gelukkig heeft de 2002 Leaf S de snellader standaard, wat voorheen niet het geval was.

Er is geen tekort aan CHAdeMO-opladers, maar het is nog steeds de HDDVD voor CCS's Blu-ray. Electrify America, het grootste oplaadnetwerk in de VS, heeft bekend gemaakt het is van plan om te stoppen met het installeren van CHAdeMO-opladers buiten Californië. Houd daar dus rekening mee.

Mini Electric vs Nissan Leaf: kracht en prestaties

(Afbeelding tegoed: Mini)

De Mini heeft een voordeel als het om vermogen gaat, omdat hij is verpakt in een elektromotor van 135 kW die 181 pk levert. De motor van de Leaf van 40 kWh is slechts 110 kW en biedt een verminderd vermogen van 147 pk. De 62 kWh Leaf is een krachtigere 160 kW, maar is ook een goede $ 2.000 duurder dan de Mini.

Samsung Galaxy S20 versus S21

Het vermogen wordt ook weerspiegeld in de topsnelheid van beide auto's en hun 0-60 keer. De Mini Electric heeft een topsnelheid van 93 mijl per uur en een 0-60 tijd van 6,9 seconden. Al met al niets bijzonders, en het zal zeker geen dragraces winnen. Maar het is nog steeds merkbaar beter dan de topsnelheid van de 40 kWh Leaf van 89 mijl per uur en 8,3 seconden 0-60 tijd.

De 62 kWh Leaf kan 98 mijl per uur halen en gaat van 0 naar 60 in 6,7 seconden. Maar nogmaals, u betaalt meer voor dat voorrecht.

Beide auto's zijn er alleen met voorwielaandrijving, dus wat dat betreft is er absoluut geen verschil.

Mini Electric vs Nissan Leaf: Design en interieur

Nissan Leaf interieur(Afbeelding tegoed: Nissan)

De Mini Electric is een van de nieuwe golf elektrische auto's die is ontworpen om er vrijwel identiek uit te zien als zijn tegenhangers op gas. Er zijn hier en daar een paar verschillen, zoals het ontbreken van een grill aan de voorkant, een oplaadpoort in plaats van een gastank en het ontbreken van uitlaat, maar het is nog steeds vrijwel niet te onderscheiden van een gewone Mini op gas.

Het is het moderne Mini-ontwerp, in plaats van de klassieke Italiaanse Job-stijl, maar dat is te verwachten. Die oude auto's zouden sowieso geen ruimte hebben gehad voor grotere batterijen.

De Nissan Leaf deelt zijn ontwerp met een auto op gas, maar niet een die je op de wegen in de VS zult hebben gezien. Het is hetzelfde ontwerp als de Nissan Micra en deelt veel van dezelfde ontwerpkenmerken als andere Nissan-voertuigen — vooral rond de koplampen.

aankomende xbox one-games 2021

(Afbeelding tegoed: Nissan)

Echt, de Leaf ziet er niet zo speciaal uit en heeft weinig om hem van buitenaf te onderscheiden van een vrij standaard hatchback. Terwijl de Mini eruitziet als, nou ja, een Mini.

Het ontwerp van de Mini is misschien niet veel veranderd sinds het merk opnieuw werd geïntroduceerd in 2001, maar hij is niet echt zo oud geworden als de Leaf - die al een opfrisbeurt zou kunnen gebruiken, ondanks dat hij pas in 2017 werd onthuld.

Binnen en de dingen zijn vrijwel hetzelfde. De Nissan Leaf heeft niet echt iets opmerkelijks, hoewel hij wel 30 kubieke voet laadruimte biedt - waarvan 23,6 kubieke voet zich alleen in de kofferbak bevindt.

biedt Apple studentenkortingen?

De Mini Electric biedt een verbeterde laadruimte van 34 kubieke voet, wat een overwinning is, maar slechts 8,76 kubieke voet daarvan bevindt zich in de kofferbak. Met andere woorden, het plaatsen van veel spullen in deze auto is afhankelijk van het neerklappen van de achterbank. Het wordt echter ook geleverd met een functie die geen enkel Nissan Leaf-model te bieden heeft: een glazen dak dat open kan.

Het dak is een optie die u niet hoeft te hebben, maar het kost hoe dan ook niets extra. Dus als u de goede oude tijd van het zonnedak mist, heeft Mini u gedekt. Het heeft zelfs een winddeflector en een elektrisch zonnescherm voor maximaal comfort.

Mini Electric vs Nissan Leaf: autonoom rijden en andere functies

(Afbeelding tegoed: Mini)

Als het gaat om autonomie, is het een behoorlijk gemengde tas voor beide auto's. Hoewel Nissan het ProPilot-systeem heeft dat de snelheid en positie binnen een rijstrook kan aanpassen, is die optie alleen beschikbaar op het Leaf SV Plus-model van $ 35.400. Dus in feite betaal je $ 8.000 om de beste autonome ervaring te krijgen (plus andere functies).

Het rijhulppakket van Mini Electric is een add-on van $ 750, maar het is lang niet zo uitgebreid als dat van Nissan. In feite heeft hij maar twee functies, actieve (adaptieve) cruisecontrol en parkeerhulp.

Nissan's Intelligent Cruise Control is apart verkrijgbaar bij ProPilot, maar het goedkoopste model om het op te nemen is de $ 28.800 Leaf SV. Dat is $ 1.400 meer dan de Leaf S, maar nog steeds goedkoper dan de Mini Electric. Het lijkt er echter op dat ProPilot Park, de parkeerhulpfunctie van Nissan, niet beschikbaar is in de VS, wat een verlies is voor de Leaf.

Beide auto's worden geleverd met waarschuwingen voor het verlaten van de rijstrook en actieve veiligheidsmaatregelen zoals noodremmen vooraan. Maar deze zijn standaard op zo'n breed scala aan moderne auto's dat ze eigenlijk niet zo indrukwekkend zijn. Mini en Nissan zouden er in ieder geval slecht uitzien als ze ze niet zouden opnemen.

De rest van de technologie in beide auto's is redelijk gemengd, en beslissen wat beter is, hangt grotendeels af van wat je van je auto wilt.

Mini elektrisch interieur(Afbeelding tegoed: Mini)

Het opvallende kenmerk van de Mini Electric is het mini heads-up display boven het stuur, waarmee je verschillende details van het infotainmentsysteem van de auto kunt volgen zonder je ogen van de weg te halen. Het kan navigatie-aanwijzingen, infotainmentfuncties, bedieningsgegevens en meer bevatten. Het is geen functie die uniek is voor Mini, maar het is niet beschikbaar in de Leaf.

De Mini heeft ook een 8,8-inch touchscreen-display, maar maakt niet de fout om alle fysieke knoppen te schrappen. U hebt dus nog steeds tal van bedieningselementen die op de ouderwetse manier kunnen worden bediend, of dit nu via het dashboard, het instrumentenpaneel of de bedieningselementen op het stuur is.

De Nissan Leaf is vrijwel hetzelfde, maar heeft een kleiner 8-inch touchscreen. Beide auto's worden ook geleverd met interne connectiviteitsdiensten, waaronder navigatie, hoewel de Nissan Leaf een belangrijk voordeel heeft in de vorm van smartphone-integratie. Alle Leaf-modellen worden standaard geleverd met Android Auto en Apple CarPlay, maar de Mini Electric niet. Het is niet eens beschikbaar als een optionele extra.

Een uniek kenmerk van de Leaf is het ePedal, een schakelaar waarmee u het regeneratieve remsysteem van de auto kunt gebruiken om rijden met één pedaal te activeren. Dit betekent in wezen dat het optillen van uw voet van het gaspedaal de auto tot stilstand brengt, in plaats van uit te rollen. En het verdient wat kracht terug in het proces.

Het lijkt er dus op dat de Nissan Leaf de juiste keuze voor u is als u wilt genieten van een meer hi-tech rijervaring. Vergeet niet dat de allerbeste functies u een aardige cent gaan kosten.

xbox series x halo bundel

Mini Electric versus Nissan Leaf: Outlook

(Afbeelding tegoed: Mini)

Als het gaat om de Mini Electric, is wat u ziet eigenlijk wat u krijgt. Hoewel er extra afwerkingen en opties zijn die je aan de auto kunt toevoegen, die allemaal de prijs zullen veranderen, is er maar één model met een enkele set functies waarvan je kunt genieten. De Nissan Leaf is een beetje anders, met twee verschillende configuraties en meerdere verschillende modellen om op te starten.

Op het allergoedkoopste niveau lijkt Nissan echter een voorsprong te hebben. Niet alleen heeft de 40 kWh Nissan Leaf S aanzienlijk meer actieradius dan de Mini Electric, de iets duurdere Leaf SV wordt geleverd met meer geavanceerde functies voor minder geld dan het kost om de Mini te kopen.

(Afbeelding tegoed: Nissan)

De Mini heeft echter wel een prestatievoordeel ten opzichte van de 40 kWh Leaf-modellen, met een hogere topsnelheid en betere acceleratie. We hebben het hier niet over prestaties op supercar-niveau, maar als je snelheid belangrijker vindt dan al het andere, dan is de Mini de juiste keuze voor jou. De Mini ziet er ook mooier uit omdat het een Mini is, geen saaie gewone hatchback die een autofabrikant had kunnen maken.

Dat gezegd hebbende, u kunt meer uit de Nissan Leaf halen als u bereid bent ervoor te betalen. Er zijn misschien twee Leaf-modellen die minder kosten dan een Mini, maar ze vertegenwoordigen niet echt waartoe de auto in staat is. Helaas kost het je minimaal $ 37.400 om dat niveau te bereiken, en dat is voordat je de optionele extra's in overweging neemt.

Op papier lijkt de Leaf alleen al op prijs en bereik een winnaar, wat hem tot het aantrekkelijkere model zal maken. Maar niemand kan die beslissing nemen, behalve jij.

De beste deals voor dashcams van vandaagBlack Friday Sale eindigt over01dagen02uur49minuten36droogKorting Garmin Dashcam Mini 2, Tiny... Amazone Prime $ 129,99 $ 109,99 Visie Korting Garmin - Dashcam Mini 2 -... Beste koop $ 129,99 $ 109,99 Visie Korting Garmin® Garmin Dash Cam™ Mini Walmart $ 249,99 $ 121,99 Visie Bekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen