Outriders review: een pagina omslaan voor plunderaars

Outriders neemt wat eerdere looter-shooters goed hebben gedaan en voegt zijn eigen RPG-flair toe. Het resultaat is een game met een goed verhaal, leuke vuurgevechten en een duizelingwekkende hoeveelheid bouwdiversiteit.

• Leuke gameplay
  • Interessant verhaal
  • Veel bouwdiversiteit
  • Cross-platform co-op

• Altijd-online vereiste
  • Niet goed uitgebalanceerd voor solo spelen

• +Leuke gameplay
  • +Interessant verhaal
  • +Veel bouwdiversiteit
  • +Cross-platform co-op

• -Altijd-online vereiste
  • -Niet goed uitgebalanceerd voor solo spelen

Outriders is een tijdige toevoeging aan de looter-shooter-canon. Sinds Borderlands hebben we veel nieuwe games gezien die probeerden de nieuwe koning van het genre te worden. Sommige zijn er pas na veel moeite in geslaagd, zoals Destiny 2 en The Division 2. Andere zijn mislukt. Er lijkt een vloek op het genre te rusten.

Toen kwamen Outriders langs. Het zag af van het idee van een live-servicemodel. In plaats daarvan beweerde het een samenhangende singleplayer-ervaring te bieden met RPG-mechanica, veel buit en een eindspel om mensen geïnteresseerd te houden. Het staat zelfs co-op toe met maximaal twee andere mensen.

• Black Friday-deals: bekijk hier de beste vroege aanbiedingen.

Outriders maakten indruk op me waar mensen als Anthem en Godfall dat niet deden. Het krijgt de gameplay-elementen goed. Het verhaal is goed en de game overlaadt je met buit. Wat nog belangrijker is, al die buit is het waard om te verzamelen. De game lijkt over het algemeen los te komen van de vloek van de plunderaar-shooter, ook al struikelt het op plekken.

Lees verder voor onze volledige recensie van Outriders.

galaxy buds plus vs live

Outriders review: Gameplay

Outriders is een third-person cover-based shooter met RPG-mechanica. Je maakt een personage dat bekend staat als een Outrider en kiest tijdens de proloog uit een van de vier klassen. Elke klasse heeft drie verschillende vaardigheidsbomen die je kunt mixen en matchen om een ​​Outrider te creëren die bij je speelstijl past. Elke klasse heeft unieke vaardigheden, sterke punten en helende mechanica, dus kies verstandig.

Sony xm4 vs bose 700

Krediet: mensen kunnen vliegen

Toen ik een tijdje geleden de Outriders-demo speelde, trok ik vergelijkingen met Destiny, Gears of War en The Division. Outriders combineert al die gameplay-stijlen tot iets nieuws. Het probeert een manusje van alles te zijn en een meester van niets, wat relatief goed werkt. De game bestaat uit verschillende gebieden op de wereldkaart, met verschillende lokale zones waarin je speurtochten voltooit. Je vecht in een reeks schietgalerijen, compleet met een overvloed aan vijanden. Toegegeven, het begint na een tijdje repetitief te voelen, met steeds weer dezelfde vijandtypes (met verschillende skins).

Net als andere plunderaars, kun je Outriders spelen met vrienden of vreemden, en samenwerken tegen de hordes vijanden. Je kunt natuurlijk ook solo spelen, maar solo spelen kan behoorlijk uitdagend zijn op hogere moeilijkheidsgraden. De game werkt op World Tiers: niveaus die je rangschikt om de moeilijkheidsgraad te verhogen en de buitdalingen te verbeteren. Outriders gebruiken standaard de hoogste beschikbare World Tier.

Krediet: mensen kunnen vliegen

beste vpn-locatie voor oorlogsgebied

Bij hogere moeilijkheidsgraden kunnen zelfs de meest elementaire vijanden je gemakkelijk doden. Hun doel is precies en ze brengen je op volle sterkte in kaart met een aanvalsgeweer. Je hebt ook tank- en melee-vijanden die je opjagen, sluipschutters die altijd weten waar je bent en griezelig goed gegooide granaten om je uit dekking te spoelen. Minibazen absorberen je kogels als sponzen, en je zogenaamd goddelijke krachten voelen teleurstellend in het licht van wat ze kunnen doen. Boss-gevechten zijn vaker wel dan niet een uitputtingsslag, wat zorgt voor kunstmatige uitdagingen.

Outriders kunnen heel leuk zijn, met veel beloningen. Maar het kan je ook eindeloos frustreren. Als je op mij lijkt, weiger je het wereldniveau te verlagen, in plaats daarvan stort je jezelf keer op keer in de strijd en probeer je elke keer nieuwe strategieën. Aan de ene kant geniet ik hiervan, maar dat plezier en die spanning hebben de neiging om af te nemen in het licht van de volgende uitdagende strijd. Deze bitterzoete cyclus gaat het hele spel door.

Outriders review: verhaal en setting

Outriders speelt zich af op de planeet Enoch, de laatste hoop van de mensheid om te overleven nadat het leven op aarde afbrokkelt. Je speelt als een Outrider, een voorhoede die bedoeld is om de eerste honken op Enoch te vestigen. Na de landing gaat het echter mis en ontmoet je wat mensen later de Anomaly noemen. Deze elektromagnetische storm doodt mensen onmiddellijk, vernietigt elektronica en veroorzaakt een zeker onheil. In een vreemde speling van het lot spaart de storm je.

Krediet: mensen kunnen vliegen

Je wordt een Altered, begiftigd met goddelijke krachten. Vervolgens ga je het brute conflict aan tussen twee rivaliserende facties terwijl je je eigen doelen nastreeft.

Het verhaal van Outriders is niet baanbrekend, maar het is best bruikbaar. Ik heb genoten van de overlevering en het verkennen van Enoch - er is veel te zien en tal van nevenmissies om persoonlijkheid toe te voegen aan een saaie wereld. Ik herinner me een zoektocht waarbij je werd gestuurd om een ​​vrouw te vinden die was weggevoerd door een andere Altered. Je komt ze later vinden, ruzie makend. Ik vond het grappig.

Veel van wat je doet in de hoofdquest voelt alledaags aan, maar de belofte van meer achtergrondverhaal, informatie over het conflict en de buit hield me op de been. De dialoog is niet de beste - het is ronduit ongemakkelijk op punten - maar het brengt je goed genoeg van punt A naar punt B.

beste vpn voor google chrome

Outriders review: beeld en geluid

Outriders ziet er goed uit op pc, maar de poort lijkt niet geoptimaliseerd. Ik speelde op een Nvidia GeForce RTX 2080 Ti op 1440p met DLSS aan. Ik ervoer merkbare glitching, stotteren en framedrops, zelfs met verschillende grafische en DLSS-instellingen.

Het geluid is ook behoorlijk, hoewel het niets spectaculairs is. Ik kan me nauwelijks veel van de muziekscore herinneren, behalve het thema van het hoofdmenu. Sommige geluidseffecten in de game zijn geweldig, zoals zware voetstappen, schildschade en krachtactiveringen. Anderen klinken minder dan geweldig, zoals geweervuur. Sommige wapens klinken als speelgoed en hebben geen gevoel voor gewicht.

Krediet: Square Enix

Mijn collega Marshall Honorof speelde het spel op PS5 en merkte op dat het er prima uitziet. Hij merkte consistente framesnelheden op (meer dan ik kan zeggen voor de pc-versie), maar niets anders viel hem op. Outriders nemen een erg saai kleurenpalet aan en kiezen voor grijs en bruin boven felle kleuren in pantser en vegetatie.

Outriders zullen geen prijzen winnen voor het illustreren van next-gen visuals, maar het ziet er best goed uit.

ps5-console nu te koop

Outriders review: oordeel

Outriders blinkt uit in veel dingen, hoewel de vereiste altijd online het tegenhoudt. Ik verloor een aanzienlijk deel van mijn beoordelingstijd aan serverproblemen, ook al speelde ik alleen. Ik ken de themamuziek van het inlogmenu op dit moment heel goed. De ontwikkelstudio achter Outriders, People Can Fly, is op Twitter behoorlijk transparant geweest over de serverstatus en geplande reparaties, vooral voor bekende bugs.

Krediet: mensen kunnen vliegen

Dit spel heeft een solide basis en ik geniet er echt van als het goed werkt. De altijd-online-vereiste is echter een enorme domper voor een spel voor één speler. De problemen met de lancering van Outriders laten zien waarom een ​​dergelijke aanpak onnodig blijft. De game zou een online component moeten hebben alleen voor de multiplayer-functies - dit is geen live-service-ervaring. De online ellende verzuurde mijn plezier in het spel, vooral wanneer ik er midden in een missie of een baasgevecht uit werd geschopt.

Dat gezegd hebbende, Outriders is een geweldige looter-shooter. Het zal Destiny 2 niet ontwrichten, maar ik denk niet dat het dat betekent. De game staat op zijn eigen merites en verdient zijn plaats, in plaats van te proberen iets anders te kopiëren. Ja, je kunt de invloeden zien (vooral in het buitkleurenschema en het dekkingssysteem), maar zoals ik al eerder zei, Outriders is een manusje van alles. People Can Fly kan de meeste van zijn fouten verhelpen, maar de game doet wat hij moet doen. Het verbreekt de vloek van de plunderaar-shooter.

De beste Outriders PS5-deals van vandaagVroege Black Friday Sale eindigt over14uur55minuten42droog Outriders Day One-editie -... Amazone Prime $ 39,99 $ 19,93 Visie Korting Outriders Day 1-editie -... Beste koop $ 39,99 $ 19,99 Visie Korting Outriders met patchset... Amazone $ 28,75 Visie Bekijk meer deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen