VW ID Buzz: alles wat we tot nu toe weten

(Afbeelding tegoed: VW)

VW ID Buzz

Publicatiedatum: eind 2022
Prijs:
Nog niet bekend
Stroom:
Nog niet bekend
Batterijbereik:
Tot 342 mijl
0-60 mph:
Nog niet bekend
slim:
Mogelijke autonomie van niveau 4, stuurwiel met touchpad, AR-navigatie

De VW ID Buzz komt eraan en Volkswagen hoopt dat zijn iconische busje veel aandacht zal trekken als het opnieuw wordt uitgevonden voor het EV-tijdperk.



De ID Buzz zal naar verwachting in 2023 de VS bereiken, en VW beweert dat het elektrische voertuig in 2025 volledig autonoom kan zijn, wat best spannend is. Je kunt ook een ruim interieur, een hightech cockpit en zitplaatsen voor maximaal 7 volwassenen verwachten.

  • Cyber ​​Monday deals: bekijk nu al de beste aanbiedingen!

Wat we tot nu toe hebben gezien, lijkt erop dat het originele VW-busje werd ontvoerd door buitenaardse wezens, een volledige sci-fi-make-over kreeg en vervolgens bijna 60 jaar later terug op aarde viel. Hoewel het busje nog lang niet is vrijgegeven en de details een beetje schaars zijn, is dit wat we tot nu toe weten.

tv met 2.1 hdmi-poort
  • Volkswagen ID.4 review: De elektrische auto voor de rest van ons
  • Dit zijn de beste elektrische auto's die je nu kunt kopen

VW ID Buzz releasedatumvenster en modellen

We hebben nog geen exacte releasedatum voor de VW ID Buzz, maar Volkswagen heeft bevestigd dat deze ergens in 2022 in Europa op de markt zal komen. De Noord-Amerikaanse variant zal dan in 2023 in de VS te koop zijn .

We hebben geen details over de prijzen, maar we weten wel dat er meerdere varianten van het busje in de uitverkoop zullen zijn. Zowel Europa als de VS lijken commerciële varianten te krijgen voor diensten zoals productbezorging, de ID Buzz Cargo.

Europa krijgt ook een zeszitsmodel met alle passagiers naar voren gericht, met informatieschermen op de stoel voorin. Het Amerikaanse model krijgt ook een passagiersmodel, maar de indeling zal anders zijn, aangezien twee van de achterstoelen naar de achterkant van het busje zijn gericht.

Er zijn twee versies, één met achterwielaandrijving en 200 pk, en de andere met vierwielaandrijving en 200 pk.

VW ID Buzz-ontwerp

(Afbeelding tegoed: Volkswagen)

De passagiersversie van de VW ID Buzz doet denken aan de klassieke VW-busjes uit het verleden – zij het met een paar ontwerpkeuzes die suggereren dat VW een beetje te hard probeert om het er futuristisch uit te laten zien. Maar de basis is er, met het tweekleurige kleurenschema, de openschuivende deuren en veel binnenruimte voor uw uitstapjes naar het strand, het bos of waar u ook heen gaat.

Daarbovenop bevinden zich twee glaspanelen in het dak, één over de bestuurder en passagier, en een tweede groter paneel over de achterbank. Het busje is ook uitgerust met LED-koplampen en een zeer groot VW-logo - voor het geval je vergeten bent wie het heeft gemaakt.

(Afbeelding tegoed: VW)

De Cargo-variant is een beetje anders en op basis van prototypemodellen die in actie zijn gespot, is het ontwerp dienovereenkomstig aangepast. Dus denk aan de gewone ID Buzz gekruist met een Ford Transit-busje, en je snapt het idee.

Vermeldenswaard is echter dat de ID Buzz voorlopig nog een conceptvoertuig is. Dat betekent dat het ontwerp behoorlijk drastisch kan en zal veranderen voordat je er echt een kunt kopen.

In feite zijn er al prototypeversies van het vrachtmodel geweest gespot in Duitsland getest. Hoewel het ontwerp niet veel is veranderd, heeft het enkele van de slanke en glanzendere functies van de conceptversie verloren. En aangezien dit voertuig ongetwijfeld verschillende iteraties zal ondergaan voordat het wordt gelanceerd, suggereert dit dat de definitieve versie niet zo spectaculair en futuristisch zal zijn als het oorspronkelijke ontwerp.

VW ID Buzz interieur en functies

(Afbeelding tegoed: Volkswagen)

Binnenin is de VW ID Buzz natuurlijk behoorlijk ruim. Dat is het woord dat VW gebruikt, en we zijn het toevallig eens op basis van alles wat we tot nu toe hebben gezien. Details zijn naar voren gekomen dat de passagiersvarianten van de ID Buzz ruimte zullen hebben voor vier inzittenden, hoewel de indeling van de achterbank zal verschillen afhankelijk van waar je het busje koopt.

Europese modellen hebben vier achterstoelen die allemaal naar voren zijn gericht, maar in de VS zullen twee van die stoelen naar de achterkant van het busje zijn gericht.

VW beweert dat het busje geen gebrek aan opslagruimte zal hebben. De autofabrikant heeft geen afmetingen onthuld, maar belooft een extra ruime bagageruimte en flexibele stoelen om ervoor te zorgen dat je extra ruimte hebt als je die nodig hebt.

(Afbeelding tegoed: Volkswagen)

Het interieur is ook voorzien van een infotainment touchscreen-display en een verstelbaar stuur dat eruitziet alsof het meer dan een paar signalen heeft overgenomen van Tesla's controversiële Yoke-stuurwiel . Het is niet alleen kleiner en meer rechthoekig dan een traditioneel stuur, het heeft ook aanraakbedieningen in plaats van de gebruikelijke hendels en knoppen die je op andere auto's zou vinden.

Eerlijk gezegd kunnen we daar wel zonder, en te oordelen naar foto's van het prototype van de bestelauto (toegankelijk op Motor1 ) dat kan heel goed veranderen voordat de ID Buzz de autodealers bereikt. Aan de andere kant misschien niet, omdat prototypes niet altijd indicatief zijn voor het uiteindelijke model.

VW heeft ook een augmented reality heads-up display beloofd, die richtingen direct op de weg voor je projecteert. U hoeft dus niet steeds op uw telefoon of het infotainmentscherm van de auto te kijken om erachter te komen waar u heen moet.

VW ID Buzz-autonomie

(Afbeelding tegoed: Volkswagen)

Er bestaat nog niet zoiets als een volledig autonome auto, die je sowieso niet op de openbare weg zult zien. Er zijn zes niveaus van auto-autonomie, zoals uiteengezet door de Society of Automotive Engineers, variërend van niveau 0 (geen enkele autonomie) tot niveau 5 (geen input van de bestuurder op elk moment). Op dit moment bevinden de meeste auto's zich in niveau 1 of 2, hoewel er in delen van de wereld een zeer klein aantal autonome auto's van niveau 3 te koop is.

Blijkbaar wil VW de ID Buzz in 2025 met automatisering van niveau 4 op de weg hebben. Niveau 4 betekent dat de auto in alle opzichten zelfstandig rondrijdt. Er kunnen echter nog steeds gevallen zijn waarin een menselijke bestuurder moet ingrijpen en de autonome bedieningselementen handmatig moet overschrijven.

Het idee is dat de verschillende varianten van de ID Buzz in theorie in slechts vier jaar tijd zelfstandig mensen en goederen moeten kunnen vervoeren. Dat is natuurlijk een groot probleem, vooral gezien het feit hoe vaak autofabrikanten consequent grote vooruitgang in autonomie hebben beloven die nooit helemaal aan de verwachtingen voldoen.

Of VW daadwerkelijk kan leveren of niet, is een tweede. Audi, eigendom van VW, was van plan om in 2019 een autonome auto van niveau 3, de Audi A8L, in Europa uit te brengen, maar dat is nooit gebeurd. Dat lijkt te zijn te danken aan een gebrek aan regelgevingskader, waardoor de verkoop van de technologie aan het publiek een juridisch grijs gebied was.

Maar als het echt werkte, dan spreekt het voor zich dat VW goed op weg is om niveau 4 autonomie te bereiken. Maar we zijn eerder verbrand en zullen moeten afwachten wat er werkelijk gebeurt.

VW ID Buzz vooruitzichten

(Afbeelding tegoed: Volkswagen)

Het is duidelijk dat VW ervoor wil zorgen dat de ID Buzz meer is dan alleen een geëlektrificeerde versie van zijn klassieke busje. Maar het is nog steeds een zeer ambitieus project en we zullen moeten afwachten of de Duitse autofabrikant de vele vorderingen die hij tegen 2025 probeert te bereiken, daadwerkelijk kan waarmaken.

Aan de andere kant, zelfs zonder mooie functies zoals autonomie van niveau 4 of het vreemd trapeziumvormige stuur, zal het interessant zijn om te zien wat de ID Buzz te bieden heeft. Het enige nadeel op dit moment is dat het voertuig alleen in concept- en prototypevorm bestaat, dus we kunnen belangrijke statistieken zoals bereik niet echt analyseren. Dus alleen de tijd zal het leren.

De beste deals voor dashcams van vandaagBlack Friday Sale eindigt over12uur35minutentwintigdroogKorting Garmin Dashcam Mini 2, Tiny... Amazone Prime $ 129,99 $ 109,99 Visie Korting Garmin - Dashcam Mini 2 -... Beste koop $ 129,99 $ 109,99 Visie Korting Garmin® Garmin Dash Cam™ Mini Walmart $ 249,99 $ 118,99 Visie Bekijk meer Black Friday-uitverkoop deals bij Amazone Walmart Beste koop Dell We controleren elke dag meer dan 250 miljoen producten voor de beste prijzen